Omdömet skrevs 8 oktober 2020

Mycket trevligt hotell. Stort välinrett rum med allt man behöver. Aningen trist utsikt mot innergård men (å andra sidan) knäpptyst. Jättefin frukostbuffé, restaurang och bar. Bilparkeringen i källaren kändes riktigt trygg. Jag återkommer gärna!

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack Kroookska
Omdömet skrevs 2 oktober 2020 från mobil enhet

Clarion sense har alltid varit ett favorithotell och har nästan alltid bott där när jag rest med jobbet.. men på senaste besöket hittade jag en stor silverfisk i badrummet. Gick till receptionen och fick byta rum men det kändes otrevligt att man börjat få problem med silverfiskar.. för finns dom i avloppen så finns dom ju överallt. Dessutom var rummet jag fick när jag bytte dåligt städat (fanns spår av tidigare gäst i toalettstolen)... och kollegan hittade en nagel i sin säng...

Datum för vistelsen: september 2020
Tack Christina786578
Omdömet skrevs 3 september 2020

Jag har två favorithotell i Sverige detta och Avalon i Göteborg. Främst gäller det personalen som gör att man känner sig välkommen och sedd på riktigt. Det gäller all personal, reception, restaurang, konferens, städ och SPA. Dessutom har de enligt mig den bästa frukostbuffén inom hotellkedjan Nordic Choice Hotels (jag har dock inte bott på alla, men många). Så om ni ska besöka Luleå ska ni absolut bo på detta hotell.

Datum för vistelsen: september 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack B5334WIdaniell
Omdömet skrevs 27 augusti 2020 från mobil enhet

Bra service, rent, mkt skydd för covid 19. Trevlig bar med fantastik utsikt. Bra frukost även om äggröran morgon ett var en katastrof! Morgon två var den utmärkt, så köket kan uppenbarligen göra en korrekt äggröra. ”Halvrolig” mat meny kvällstid, valde hamburgaren som fick mer än godkänt. Bor gärna här igen.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Restyp: Reste ensam
Tack 474magnusl
Omdömet skrevs 13 augusti 2020

Hotellet är centralt beläget, rummen är bra och rymliga (vi bodde i Superiorrum med utsikt mot vattnet).
Hotellet har en riktigt bra bar, belägen på översta våningen,med en väldigt trevlig bartender - testa gärna "bartender's choice" om du råkar ha vägarna förbi.
Frukosten var riktigt bra - stor buffé, gott om utrymmet. Personalen var bra på att hela tiden plocka undan tallrikar och annat från borden. Kändes helt OK i coronatider, upplevde ingen trängsel och engångshandskar fanns tillgängliga om nån ville ha det.
Tyvärr var restaurang Kitchen & Table fullbokad två av de tre kvällar vi bodde på hotellet och stängd den tredje (söndag). Lite tråkigt, det hade varit kul att äta där nån kväll. Det fick bli restaurang CG isället, vilken nog är ett par snäpp vassare, så det var inte direkt synd om oss...
Parkeringsgarage finns, men antalet platser är rätt begränsat - ett bättre alternativ är faktiskt garaget i Kulturens Hus som ligger mittemot (infart från Skomakargatan). Billigare, rymligare och i stort sett lika nära - utgång från garaget finns mittemot hotellet.

Rumstips: Alltid trevligt med utsikt mot vatten
Datum för vistelsen: juli 2020
Tack DrBoKo