Omdömet skrevs 3 september 2020

Jag har två favorithotell i Sverige detta och Avalon i Göteborg. Främst gäller det personalen som gör att man känner sig välkommen och sedd på riktigt. Det gäller all personal, reception, restaurang, konferens, städ och SPA. Dessutom har de enligt mig den bästa frukostbuffén inom hotellkedjan Nordic Choice Hotels (jag har dock inte bott på alla, men många). Så om ni ska besöka Luleå ska ni absolut bo på detta hotell.

Datum för vistelsen: september 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack B5334WIdaniell
Omdömet skrevs 27 augusti 2020 från mobil enhet

Bra service, rent, mkt skydd för covid 19. Trevlig bar med fantastik utsikt. Bra frukost även om äggröran morgon ett var en katastrof! Morgon två var den utmärkt, så köket kan uppenbarligen göra en korrekt äggröra. ”Halvrolig” mat meny kvällstid, valde hamburgaren som fick mer än godkänt. Bor gärna här igen.

Restyp: Reste ensam
Tack 474magnusl
Omdömet skrevs 13 augusti 2020

Hotellet är centralt beläget, rummen är bra och rymliga (vi bodde i Superiorrum med utsikt mot vattnet).
Hotellet har en riktigt bra bar, belägen på översta våningen,med en väldigt trevlig bartender - testa gärna "bartender's choice" om du råkar ha vägarna förbi.
Frukosten var riktigt bra - stor buffé, gott om utrymmet. Personalen var bra på att hela tiden plocka undan tallrikar och annat från borden. Kändes helt OK i coronatider, upplevde ingen trängsel och engångshandskar fanns tillgängliga om nån ville ha det.
Tyvärr var restaurang Kitchen & Table fullbokad två av de tre kvällar vi bodde på hotellet och stängd den tredje (söndag). Lite tråkigt, det hade varit kul att äta där nån kväll. Det fick bli restaurang CG isället, vilken nog är ett par snäpp vassare, så det var inte direkt synd om oss...
Parkeringsgarage finns, men antalet platser är rätt begränsat - ett bättre alternativ är faktiskt garaget i Kulturens Hus som ligger mittemot (infart från Skomakargatan). Billigare, rymligare och i stort sett lika nära - utgång från garaget finns mittemot hotellet.

Rumstips: Alltid trevligt med utsikt mot vatten
Datum för vistelsen: juli 2020
Tack DrBoKo
Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Jag och min man bodde på detta hotell i tre nätter. Nästan allt funkade perfekt. Vi kom (promenadavstånd) direkt från nattåget (från Stockholm) och fick checka in trots den egentliga check-in-tiden var först 3 timmar senare. Likaså fick vi förlängd check-out utan några problem. Personalen vid receptionen var otroligt hjälpsamma, serviceminded och trevliga.
Vi hade ett de luxe-rum som hade allt vi behövde och rejäla ytor. Allt var frächt och fint. Väldigt bekväm stor säng. Härligt tyst. Begränsad havsutsikt från ena fönstret.
Vi åt en 3-rätters middag uppe på Kitchen & Table-restaurangen, det ingick i vårt hotellpaket. Väldigt god mat och fin utsikt över norra hamnen. Vi besökte även spa där vi gillade framförallt årstidsduschen.
Det enda vi har att anmärka på är havregrynsgröten på frukostbuffé, den var inte helt färdiglagad och att det inte fanns något mörkt grövre bröd. Annars fanns ju allt, även veganska/laktosfria/mjölkfia/glutenfria alternativ.

Rumstips: Rum 854 hade fönster åt två håll, ena med begränsad havsutsikt. Gym och spa är på samma våning, smidigt.
Tack 23marjapm
Omdömet skrevs 9 augusti 2020

Vi bodde i superiorrum, stort och fint! Vi blev så nöjda att vi stannade en extra natt! Mycket hjälpsam och trevlig personal i receptionen. Magnifik frukost med enorm utsikt över stan. Rekommenderas varmt!!

Tack J711ABsaraw