“Mycket god mat”
Omdöme om Bistron

Bistron
Rankad som nr 4 av 126 Restauranger i Luleå
Kök: Svenskt
Beskrivning: Vi är en modern bistro med norrländsk prägel. Här tolkar vi den norrländska mattraditionen till vår egen matidé i kontrastrika möten mellan rustikt finlir och klassisk innovation. Mat som inspirerar, överraskar och smakar riktigt gott – för både små och riktigt stora sällskap.
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Utmärkt mat och bra service. Både förrätt och varmrätt var till belåtenhet. Deras kött var perfekt stekt som jag ville ha det och tillbehören supergoda, sambons burgare var i en klass för sig. Rekommenderas starkt!

Tack 248fridap

Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Beställer in champagne FÖRE maten. Precis satt den till mun kommer varmrätten (röding) in. Vi skickade tillbaka maten. Vinet t maten var inte ens serverat. När väl röding kom in påminnde den om barnmat. Usch! Dålig service o dålig mat!

1  Tack Anna-Karin T
Omdömet skrevs 18 september 2020 från mobil enhet

Jag och min partner åt en middag på Bistron en Torsdag. Vi var både oerhört nöjda med både förrätt, varmrätt och det vin som servitören rekommenderade till. Kanske var Cavan till Löjromen jag åt allra bäst. Snabb och trevlig service, utsökt mat både röding och oxfilé. Vi kommer tillbaka!

Tack adamlJ1467GU
Omdömet skrevs 20 augusti 2020

Vi, ett sällskap på 4 personer åt olika rätter med varierande resultat. Lobster Rollen var helt underbar, Fjällplankan och Fläskkotletten var bra, Musslorna var sönderkryddade och smakade bara chili. En i sällskapet älskar ren, men ville ha den medium och fick då till svar att "Det går inte att välja stekgrad, det är kocken som bestämmer hur den ska vara"!!! När sedan renetrecoten kom in var den i princip rå inuti och en annan servitör tillkallades som tog ut den till köket för att den skulle stekas på. När den efter ca 15 minuter kom tillbaka hade de övriga hunnit äta färdigt. Upplevelsen blev allt annat än angenäm. När vi betalade och påpekade detta fick vi till svar "Vad var det jag sa, Du skulle ha tagit något annat".
Jag tycker det är minst sagt konstigt att om man beställer en av de dyraste maträtterna på menyn ska man inte få den tillagad som man vill.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack jan52015
Omdömet skrevs 13 augusti 2020 från mobil enhet

Hög kvalité till bra pris. Goda smaker och bra service.

På Bistron jobbar kunniga sommelier som hjälper att höja hela smakupplevelsen. Priserna ligger något lägre än övriga restauranger i samma klass.

Tonfisken var något överstekt men smaken var toppen och allt annat var fantastiskt så valde jag att inte säga till.
Väljer du denna kan det finnas en poäng med att säga till om man vill ha den rare.

Datum för besöket: juli 2020
Tack elinl2015

Resenärer som tittade på Bistron tittade också på

Luleå, Norrbottens län

Besökt Bistron? Berätta vad du tyckte!