Omdömet skrevs 31 augusti 2020

Ripan är inget lyxhotell men lyckas förmedla den fjällnära och subarktiska miljön på ett fint sätt. De små stugorna är sympatiska och rymliga även om lite luggslitna. Restaurangen har ambitiös och norrbottnisk meny - även om den är högt prissatt.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Pidde24
Omdömet skrevs 21 augusti 2020 från mobil enhet

Vi hamnade på hotellet efter att vårat tåg blev inställt. Personalen var mycket hjälpsam och snabb. Incheckningen gick snabbt och smidigt. Eventuella önskemål togs ordnades.

Eftersom vi väntade information angående tåget så ändrades våra planer ganska snabbt. Personalen hjälpte oss trots allt och vi fick även möjlighet att äta en riktigt bra lunch.

Tackar! Åker vi tillbaka till Kiruna så vet vi vart vi ska bo.

Prisvärt!

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack E322PPVivi
Omdömet skrevs 25 juli 2020

Mycket bra hotel. Tyst och bra hanterat med covid-19. Skulle önska lite bättre priser på restaurangen och lite fler val. Restaurangen hade ingenting för barn och speciellt inte för kräsna ätare. Men bortsett från restaurangen finns det inget att klaga på, trevlig personal och fint städade rum.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Klarafer321
Omdömet skrevs 28 juni 2020 från mobil enhet

Vi bodde i en stuga där det fanns det man behövde.
Är man känslig för att det är ljust på natten (som jag) bör man ta med en sovmask för mörkläggningsgardinerna gjorde inte det dom skulle. Det var även väldigt varmt på rummet. Petitesser, det var bra!

Vi åt en sen middag på hotellet och den var fantastiskt bra! Jag åt entrecote och min sambo ren. Väldigt trevlig personal både i reception och servering.
Vi är mycket nöjda.
Det fanns en promenadstig på 4,5 km till ett utkiksställe där man kunde se midnattssolen. Vi fick förklarat för oss hur vi skulle gå men väl där ute fattade vi inte alls hur man skulle gå för det kom korsande elljusspår och vägen var väl nybyggd osv. Så vi tog bilen till slalombacken och gick upp där istället.
Men fråga, så kan dom förklara.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack mariabC7654GB
Omdömet skrevs 6 januari 2020 från mobil enhet

Camp Ripan är ett helt ok, lagom fräsch hotell. Rummen är inget märkvärdigt förutom ett väldigt litet badrum.
Hotellet i sig samt restaurangen är moderna och rätt fräscht.

Det som för ned betyget är dels spa, värde för pengarna och servicen.

Spat är onödigt dyrt, att betala ytterligare 300kr per person för 2h vistelse i spat för ett hotell som profilerar sig som ett ”spa hotell” (fokus på bilder från spat), är orimligt, det är det man betalar det redan dyra priset för!

I min mening får man inte valuta för pengarna och hotellet är tyvärr inte konkurrenskraftigt således.

Servicen var något jag tyvärr var besviken över. Maten i restaurangen (middag) var riktigt, riktigt bra, men servicepersonalen höll en skrattretande låg nivå.
Ni bör se över hur ni utbildar eller leder ny personal, för jag hoppas verkligen att dem var nya...
detta gäller även delvis övrig personal som jobbade i receptionen.

Att majoriteten av personalen som vi interagerade med inte kunde svenska är också något som förvånade en del.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack Nypanjr