Spara
Höjdpunkter från omdömen
Kiruna i förändring

Fantastisk upplevelse att genom North Sweden Tourism försorg få en inblick i Kiruna förr som nu. Vi ... läs mer

Omdömet skrevs 14 juni 2023
827anderse
Linköping, Sverige
Mycket bra guidad tur!

Stadsrundtur i minibuss med kunnig, trevlig och erfaren guide. Lärde oss allt vi behöver veta om ... läs mer

Omdömet skrevs 11 april 2023
Nomad741211
Sverige
från mobil enhet
Läs alla 32 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 1 juli 2022 från mobil enhet

Superkunnig guide som kan allt om Kirunas historia och framtida utmaningar. Anlita dem om ni vill få faktakunskap om Kiruna.

Datum för upplevelsen: juni 2022
Tack Resort429849
Omdömet skrevs 29 juni 2022 från mobil enhet

Mycket trevlig och informativ tripp i Kiruna. Dessutom fick vi träffa Lennie i Volvon.
6 östgötska herrar på gubbresa!

Datum för upplevelsen: juni 2022
Tack 54stefanekarlsson
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Detta var en fantastiskt innehållsrik tur med en kunnig och trevlig guide. Den innehöll både historia och nutid, stadsomvandligen, gruvbrytningen och mycket annat. Vi åkte smidigt runt i minibuss.

Datum för upplevelsen: augusti 2021
Tack Ambassador741834
Omdömet skrevs 28 december 2020

Bokade en stadsrundtur i Kiruna på 2 timmar. Även om man måste vara minst 2 för att turen ska bli av så gjorde de ett undantag och jag fick en guidning av ägarinnan själv, så det var riktigt lyxigt! Hon var extremt kunnig och informerade om Kiruna i 2 timmar konstant, så det var mycket information man fick på så kort tid. Så detta rekommenderas varmt om man vill lära sig mer om trakten och vad som är på gång.

Datum för upplevelsen: december 2020
1  Tack ensamswe
Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Vi har idag haft en superbra rundtur i Kiruna. Massor med fakta och historier på ett lättsamt och proffsigt sätt. Vi kan verkligen rekommendera den här turen till dig som kommer till Kiruna. Extra imponerad av tekniken med en hörsnäcka som gjorde att alla hörde perfekt även om man inte stod kloss intill. Tack för idag Ingegerd! Vi håller med dig - Man vill gärna vara med när kyrkan ska flyttas!

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack CarinaH1007