“Fantastiska Jazzköket”

Rankad som nr 2 av 132 Restauranger i Östersund
Kök: Europeiskt, Svenskt, Skandinaviskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar

Fantastisk mat, service och lokal. Alltid en spännande meny där jag vill äta varje förrätt, varmrätt och efterrätt. Blir verkligen lycklig av att de alltid levererar, maten gör en nästan tårögd. Har varit här många gånger och det kommer bli många gånger till, alltid ett måste när jag är i Östersund!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack marionpersson

Ett superställe! Kreativt kök med fantastisk mat, mycket intressant vinlista och lokalproducerad öl. Ung, trevlig och mycket kunnig personal, särskilt sommelieren. Vid bra väder sitter man ute på en mysig innergård. Jazzköket är i en klass för sig, och är Östersunds i särklass bästa restaurang, och sannolikt även den bästa i hela Norrland (jag besöker regelbundet de flesta av Norrlands städer och det finns inget som motsvarar detta.).

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack Stockholmare58
Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Avslappnad miljö med ett skarpt kök som gjorde stort intryck med sina rätter och goda service med kunnig sommelier som hittade rätt Pinot Noir som funkade bra till både fisk och kött. Ett måste är att pröva sashimin, vansinnigt gott med fantastiska smaker! Vita fisken som den här kvällen visade sig vara torskrygg var perfekt bakad och gjorde inte ens en kräsen västkustbo besviken. Generösa portioner som innebär att du bör vara rejält hungrigt för att fixa en tre-rätters här. Kan varmt rekommendera att gå hit för en fin smakupplevelse!

Datum för besöket: juni 2021
Tack lenael43
Omdömet skrevs 16 juli 2021 från mobil enhet

Så trevligt bemötande och atmosfär här. Rekommenderas för alla som vill ha en trevlig helkväll med bra musik, dryck och stämning. Cool men avslappnad inredning. Vi gick hit efter vi ätit drack goda drinkar och öl men maten såg väldigt god ut också. Rekommenderar detta fantastiska ställe till alla som besöker Östersund.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack I7846QJjennys
Omdömet skrevs 23 mars 2021 från mobil enhet

Åter till Jazzköket efter 5 år. Restaurangen samma avslappnade mysiga miljö. På Prästgatan nytillkommen Deli & Café med bra lunch. På restaurangen fanns ett val av 4 eller 8 rätter. Vi valde 4 vilket var mer än tillräckligt. Maten har definitivt lyfts ett par nivåer. Elegantare och stilsäkrare. Modernt. Lokalt. Riktigt bra. Bra lokal öl från Klövsjö. Omfattande moderat prissatt vinlista med stort naturvin fokus. Mycket bra och kunnig servis. Rekommenderas varmt!
Janne & André

Datum för besöket: mars 2021
Tack jannehc

Resenärer som tittade på Jazzköket tittade också på

Östersund, Jämtlands län

Besökt Jazzköket? Berätta vad du tyckte!