“Världsklass”

Dalwhinnie
Rankad som nr 1 av 131 Restauranger i Östersund
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 10 november 2018 från mobil enhet

Vi var i stan för att se Bajen lira dagen efter. Låga förväntningar växte till maxad kundnöjdhet. Vilken fantastisk middag! Reninnerfilén var otroligt god. Magisk potatisgratäng, sås och perfekt stekt kött. Personalen var trevlig och alert, och våra önskemål om mer potatis togs emot med ett leende och levererades tämligen omgående. Önskar att denna krog låg i Stockholm. Vilket föredöme, jag lyfter på hatten.

1  Tack Linkchef

Omdömet skrevs 2 november 2018 från mobil enhet

Bra service, trevlig personal, bra mat, väl utvalt sortiment av öl, alltid hittar man något nytt. Toppen.

Tack Cruiser16120586221
Omdömet skrevs 2 november 2018 från mobil enhet

Efter att vi kört bil i 9 timmar valde vi att Dalwhinnies skulle få stå för maten. Å gissa om vi blev nöjd. Jag tog en Islayburgare och min flickvän tog en oxfiletoast. Vi valde att byta till sötbotatispommes för allt blir bättre med sötpotatis. Det blev ett riktigt köttkoma och allt var jätte gott.
Resturagnens bar har vunnit massor av priser men vi kunde inte avnjuta något sånt.

Tack 88eirikn
Omdömet skrevs 30 september 2018 från mobil enhet

En karl som hälsade välkommen och hade snorkoll på folk o beställningar. Mycket trevligt. Fullbokat men möjlighet till barhäng

Datum för besöket: september 2018
Tack cillay
Omdömet skrevs 29 september 2018 från mobil enhet

En restaurant i toppklass! Både vad det gäller mat och service. Jag åt renfilé med potatisgratäng. File’n smalt i munnen och kantarellsåsen till var ljuvlig. Potatisgratängen var godare än den jag gör hemma ( jag brukar få beröm för min) . Min partner åt rödingfilé ( han är fiskälskare) en gnällig sådan. Han intygar att denna rödingfilén var den godaste han ätit. Till detta serverades en specialanpassad potatisgratäng med mer vitlök och västerbottenost i. Smaskens alltså. Tyvärr orkade vi inte äta någon dessert så det får bli nästa gång. Varsitt gott glas vin till var inte fel heller. Här är maten lagad med kärlek och servicen outstanding. Om ni är i Östersund? Denna upplevelse är ett måste.

Datum för besöket: september 2018
1  Tack anneli562018

Resenärer som tittade på Dalwhinnie tittade också på

Östersund, Jämtlands län

Besökt Dalwhinnie? Berätta vad du tyckte!