“Engelsk pub”
Omdöme om Dalwhinnie

Dalwhinnie
Rankad som nr 1 av 130 Restauranger i Östersund
Kök: Svenskt

Efter att vi kört bil i 9 timmar valde vi att Dalwhinnies skulle få stå för maten. Å gissa om vi blev nöjd. Jag tog en Islayburgare och min flickvän tog en oxfiletoast. Vi valde att byta till sötbotatispommes för allt blir bättre med sötpotatis. Det blev ett riktigt köttkoma och allt var jätte gott.
Resturagnens bar har vunnit massor av priser men vi kunde inte avnjuta något sånt.

Tack 88eirikn

Omdömet skrevs 30 september 2018 från mobil enhet

En karl som hälsade välkommen och hade snorkoll på folk o beställningar. Mycket trevligt. Fullbokat men möjlighet till barhäng

Tack cillay
Omdömet skrevs 29 september 2018 från mobil enhet

En restaurant i toppklass! Både vad det gäller mat och service. Jag åt renfilé med potatisgratäng. File’n smalt i munnen och kantarellsåsen till var ljuvlig. Potatisgratängen var godare än den jag gör hemma ( jag brukar få beröm för min) . Min partner åt rödingfilé ( han är fiskälskare) en gnällig sådan. Han intygar att denna rödingfilén var den godaste han ätit. Till detta serverades en specialanpassad potatisgratäng med mer vitlök och västerbottenost i. Smaskens alltså. Tyvärr orkade vi inte äta någon dessert så det får bli nästa gång. Varsitt gott glas vin till var inte fel heller. Här är maten lagad med kärlek och servicen outstanding. Om ni är i Östersund? Denna upplevelse är ett måste.

Tack anneli562018
Omdömet skrevs 8 september 2018 från mobil enhet

Trevlig personal med fokus på gästen.
Svenska råvaror, och framförallt mycket lokala råvaror och på menyn står var huvud råvaran kommer ifrån så gästen slipper fråga. Stort sortiment av whisky.

1  Tack Stefan Z
Omdömet skrevs 19 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt bemötande. Mysig inredning. God mat. Erbjöds halv portion, när hustrun sa att hon inte var jättehungrig.

Tack Carl-Henrik K

Resenärer som tittade på Dalwhinnie tittade också på

Östersund, Jämtlands län

Besökt Dalwhinnie? Berätta vad du tyckte!