“Fru”

Dalwhinnie
Rankad som nr 1 av 130 Restauranger i Östersund
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 29 september 2018 från mobil enhet

En restaurant i toppklass! Både vad det gäller mat och service. Jag åt renfilé med potatisgratäng. File’n smalt i munnen och kantarellsåsen till var ljuvlig. Potatisgratängen var godare än den jag gör hemma ( jag brukar få beröm för min) . Min partner åt rödingfilé ( han är fiskälskare) en gnällig sådan. Han intygar att denna rödingfilén var den godaste han ätit. Till detta serverades en specialanpassad potatisgratäng med mer vitlök och västerbottenost i. Smaskens alltså. Tyvärr orkade vi inte äta någon dessert så det får bli nästa gång. Varsitt gott glas vin till var inte fel heller. Här är maten lagad med kärlek och servicen outstanding. Om ni är i Östersund? Denna upplevelse är ett måste.

Tack anneli562018

Omdömet skrevs 8 september 2018 från mobil enhet

Trevlig personal med fokus på gästen.
Svenska råvaror, och framförallt mycket lokala råvaror och på menyn står var huvud råvaran kommer ifrån så gästen slipper fråga. Stort sortiment av whisky.

1  Tack Stefan Z
Omdömet skrevs 19 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt bemötande. Mysig inredning. God mat. Erbjöds halv portion, när hustrun sa att hon inte var jättehungrig.

Tack Carl-Henrik K
Omdömet skrevs 4 augusti 2018 från mobil enhet

Ett sällskap på 4 som åt och drack gott. Vissa åt 3-rätters.

Vi började med ett glas bubbel och kaffe, servitrisen kom in med snacks! (Som vi ej beställt) Chips och salta sticks till ölen. Choklad och geléhallon till kaffet! Mycket uppskattat!

Åt vitlöksbröd till förrätt, så gott! Gratinerad med mozzarella, krämig och bra kryddad!

Varmrätt: lamm, rödvinsky, aioli & sötpotatispommes. Saknar dock något grönt, det ända jag fick var en timjankviat medan de andra fick en fräsch sallad. Borde alltid följa med någon form av sallad, blir lite tråkigt annars tyvärr.

Efterrätt: SALTED CAEAMEL, Oh my! Måste testas, så god! Perfekt balans mellan sälta och sötma. Rekommenderas!

Fin och trevlig service.

Tack Therese P
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Ett genuint ställe som genom syras av passion och kärlek till mat och dryck som erbjuder förstaklassig service <3

Tack Fanny V

Resenärer som tittade på Dalwhinnie tittade också på

Östersund, Jämtlands län

Besökt Dalwhinnie? Berätta vad du tyckte!