Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
De lägsta priserna för din vistelse
171 US$
Se erbjudande
Booking.com
Travelocity
Expedia.com171 US$
Orbitz.com
Hotels.com171 US$
Visa alla 17 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (934)
Filtrera omdömen
934 resultat
Medlemsbetyg
461
326
107
26
14
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
461
326
107
26
14
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 934 omdömen
Omdömet skrevs 13 augusti 2021 från mobil enhet

Bodde här en natt under semestern i år under Juli månad. Vädret var varmt så också rummen som inte hade AC eller ventilation överhuvudtaget som kunde kontrolleras så väldigt varmt. Fönstren öppnade vi på glänt vilket var Max men det gav inte mycket. Rummen helt okey o fräsch o din toalett. Frukosten håller hög klass och personalen trevlig. Parkering hade vi i kommunens garage som ligger nära o är billigare än hotellets egna.

Rumstips: Parkera om du vill i kommunens garage för 100kr/dygn som ligger nära hotellet.
Datum för vistelsen: augusti 2021
Restyp: Reste som ett par
1  Tack anderss605
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Nicki Eby, General Manager på Clarion Hotel Grand Östersund, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2021

Hej hej Anders,
Stort tack för din återkoppling från dina dagar hos oss.
Jag är ledsen att dina dagar inte riktigt blev som du hade önskat och förväntat. Dina synpunkter är värdefulla och de hjälper oss att bli bättre.
Yes, i sommar har det varit väldigt soligt och härligt även hos oss i Jämtland. Vi har, liksom merparten av hotellen i norra Sverige, inte AC på rummen då vi har haft ett så stort behov av det. Vi kommer att börja se över hur vi på ett långsiktigt hållbart sätt kan få svalare rum när vi har tropisk värme i Östersund då det verkar som att vi kommer att få se varmare somrar framöver.
Jag önskar dig en riktigt fin dag och varmt välkommen tillbaka till oss igen.
//Nicki Eby, hotelldirektör Clarion Hotel Grand Östersund

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Hotellet har ett bra läge vid gågatan i Östersund. Det finns också ett kommunalt parkeringsgarage mycket nära hotellet.
Vårt rum var inte så stort och ganska varmt, trots att det fanns en separat bordsfläkt. Frukosten var god. Når vi checkade in fick vi besked om att frukosttid skulle bokas via QR-kod. När jag bad receptionisten om hjälp att göra detta, fick jag besked om att hon kunde göra ett undantag och hjälpa mig för denna gång, vilket inte kändes särskilt hjälpsamt.

Datum för vistelsen: augusti 2021
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
2  Tack EvaStockholm
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Nicki Eby, General Manager på Clarion Hotel Grand Östersund, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2021

Hej hej Eva,
Stort tack för din återkoppling från dina dagar hos oss. Jag är ledsen att dina dagar inte riktigt blev som du hade önskat och förväntat. Dina synpunkter är värdefulla och de hjälper oss att bli bättre.
Vi har just nu otroligt många trevliga gäster och vi gör allt vi kan varje dag för att alla ska trivas här. Vissa dagar lyckas vi tyvärr inte så bra som vi önskar och jag ber verkligen om ursäkt för det. Jag lovar att vi ska bättra oss:)
Jag önskar dig en riktigt fin dag och varmt välkommen tillbaka till oss igen.
//Nicki Eby, hotelldirektör Clarion Hotel Grand Östersund

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Härlig atmosfär, nära flertalet restauranger och uteliv. Frukosten var exceptionellt bra. Lite svårt att hålla avstånd dock då det var ganska mycket folk samtidigt.
Missat lite på städningen på rummet men ingen big deal.
Missa inte boka bord på restaurang i tid. Vissa finkrogar i stan behöver bokas i veckor i förväg!

Datum för vistelsen: augusti 2021
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack EmmaR1599
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Nicki Eby, General Manager på Clarion Hotel Grand Östersund, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2021

Hej hej Emma,
Från Östersund kommer ett stort tack för ditt fina omdöme med fina ord om oss, vårt hotell och Östersund. Det känns som att du trivdes gott hos oss och det gör oss otroligt glada.
Jag önskar dig den bästa av dagar och en riktigt fin sommar. Varmt välkommen tillbaka till oss igen.
//Nicki Eby, hotelldirektör Clarion Hotel Grand Östersund

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Superior rum. Saknade ett bord framför soffan. Städerskorna har för knapp tid att hinna med städning av rummet. Dammigt här och var, godis låg på golvet.
Jag fick torka av fönsterkarmen i badrummet, för att kunna ställa upp min necessär.
En av anledningarna till att vi bokade hotellet var att det fanns pool. Det blev ett dopp i poolen sen gick vi upp. Renligheten av översta kaklet i poolen var rejält smutsigt. Vattnet var ganska kallt.
På rummet fanns vattenkokare och en mini-kyl med ett par drickor i. Värdeskåp. Strykmöjligheter fanns.

Rumstips: Hörnrum på andra våningen delvis mot trafik men bra utsikt. Rummet var ljust och luftigt. Sköna sängar och sköna stora fluffiga kuddar.
Datum för vistelsen: juli 2021
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
Tack susannesM9447OU
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Nicki Eby, General Manager på Clarion Hotel Grand Östersund, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2021

Hej hej Susanne,
Stort tack för ditt fina omdöme med härliga ord om oss och vårt hotell. Det känns som att du trivdes gott hos oss och det gör oss otroligt glada. Jag är dock ledsen över att rummet inte var städat ordentligt och jag har så klart redan pratat med min husfur.
Jag önskar dig den bästa av dagar och varmt välkommen tillbaka till oss igen.
//Nicki Eby, hotelldirektör Clarion Hotel Grand Östersund

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Ett fräscht hotell i centralt läge. Bodde här tre nätter. Dyrt hotell i relation till vad man får för pengarna.

Trångt i hotellrum (små rum), gemensamma utrymmen (tex reception, bad och frukost) och i garaget (minimala parkeringsytor).

Varmt på rummet men tyst, förutom de festande norrmännen som bodde i samma korridor som oss två av nätterna.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Restyp: Reste med familjen
Tack rehnska
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Nicki Eby, General Manager på Clarion Hotel Grand Östersund, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2021

Hej hej,
Stort tack för din återkoppling från dina dagar hos oss.
Vi är så glada över alla som kommer till Östersund och svemestrar. Det gör dock att priserna är något högre än normalt då många av hotellen har mer eller mindre fullbokat.
Utifrån att vi också har ca 350 gäster boende hos oss varje kväll samt att många Östersundare älskar vårt hotell, kan vissa utrymmen ibland kännas lite trånga. Då blir det viktigt att hålla avstånd och försöka välja en annan plats att vara på på hotellet. Vi försöker göra allt vi kan för att våra gäster ska trivas och känna sig säkra hos oss. Då är det viktigt att vi alla väljer sin frukosttid, bokar en plats i poolområdet, håller avstånd till receptionen osv.
Jag önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till oss.
//Nicki Eby, hotelldirektör Clarion Hotel Grand Östersund

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen