Travelocity
Expedia.com171 US$
Orbitz.com
Omdömet skrevs 13 augusti 2021 från mobil enhet

Bodde här en natt under semestern i år under Juli månad. Vädret var varmt så också rummen som inte hade AC eller ventilation överhuvudtaget som kunde kontrolleras så väldigt varmt. Fönstren öppnade vi på glänt vilket var Max men det gav inte mycket. Rummen helt okey o fräsch o din toalett. Frukosten håller hög klass och personalen trevlig. Parkering hade vi i kommunens garage som ligger nära o är billigare än hotellets egna.

Rumstips: Parkera om du vill i kommunens garage för 100kr/dygn som ligger nära hotellet.
1  Tack anderss605
Nicki Eby, General Manager på Clarion Hotel Grand Östersund, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2021

Hej hej Anders,
Stort tack för din återkoppling från dina dagar hos oss.
Yes, i sommar har det varit väldigt soligt och härligt även hos oss i Jämtland. Vi har, liksom merparten av hotellen i norra Sverige, inte AC på rummen då vi har haft ett så stort behov av det. Vi kommer att börja se över hur vi på ett långsiktigt hållbart sätt kan få svalare rum när vi har tropisk värme i Östersund då det verkar som att vi kommer att få se varmare somrar framöver.
Jag önskar dig en riktigt fin dag och varmt välkommen tillbaka till oss igen.

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Hotellet har ett bra läge vid gågatan i Östersund. Det finns också ett kommunalt parkeringsgarage mycket nära hotellet.
Vårt rum var inte så stort och ganska varmt, trots att det fanns en separat bordsfläkt. Frukosten var god. Når vi checkade in fick vi besked om att frukosttid skulle bokas via QR-kod. När jag bad receptionisten om hjälp att göra detta, fick jag besked om att hon kunde göra ett undantag och hjälpa mig för denna gång, vilket inte kändes särskilt hjälpsamt.

2  Tack EvaStockholm

Hej hej Eva,
Stort tack för din återkoppling från dina dagar hos oss. Jag är ledsen att dina dagar inte riktigt blev som du hade önskat och förväntat. Dina synpunkter är värdefulla och de hjälper oss att bli bättre.
Vi har just nu otroligt många trevliga gäster och vi gör allt vi kan varje dag för att alla ska trivas här. Vissa dagar lyckas vi tyvärr inte så bra som vi önskar och jag ber verkligen om ursäkt för det. Jag lovar att vi ska bättra oss:)
Jag önskar dig en riktigt fin dag och varmt välkommen tillbaka till oss igen.

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Härlig atmosfär, nära flertalet restauranger och uteliv. Frukosten var exceptionellt bra. Lite svårt att hålla avstånd dock då det var ganska mycket folk samtidigt.
Missat lite på städningen på rummet men ingen big deal.
Missa inte boka bord på restaurang i tid. Vissa finkrogar i stan behöver bokas i veckor i förväg!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack EmmaR1599

Hej hej Emma,
Från Östersund kommer ett stort tack för ditt fina omdöme med fina ord om oss, vårt hotell och Östersund. Det känns som att du trivdes gott hos oss och det gör oss otroligt glada.
Jag önskar dig den bästa av dagar och en riktigt fin sommar. Varmt välkommen tillbaka till oss igen.

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Superior rum. Saknade ett bord framför soffan. Städerskorna har för knapp tid att hinna med städning av rummet. Dammigt här och var, godis låg på golvet.
Jag fick torka av fönsterkarmen i badrummet, för att kunna ställa upp min necessär.
En av anledningarna till att vi bokade hotellet var att det fanns pool. Det blev ett dopp i poolen sen gick vi upp. Renligheten av översta kaklet i poolen var rejält smutsigt. Vattnet var ganska kallt.
På rummet fanns vattenkokare och en mini-kyl med ett par drickor i. Värdeskåp. Strykmöjligheter fanns.

Rumstips: Hörnrum på andra våningen delvis mot trafik men bra utsikt. Rummet var ljust och luftigt. Sköna sängar och sköna stora fluffiga kuddar.
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack susannesM9447OU

Hej hej Susanne,
Stort tack för ditt fina omdöme med härliga ord om oss och vårt hotell. Det känns som att du trivdes gott hos oss och det gör oss otroligt glada. Jag är dock ledsen över att rummet inte var städat ordentligt och jag har så klart redan pratat med min husfur.
Jag önskar dig den bästa av dagar och varmt välkommen tillbaka till oss igen.

Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Ett fräscht hotell i centralt läge. Bodde här tre nätter. Dyrt hotell i relation till vad man får för pengarna.

Trångt i hotellrum (små rum), gemensamma utrymmen (tex reception, bad och frukost) och i garaget (minimala parkeringsytor).

Varmt på rummet men tyst, förutom de festande norrmännen som bodde i samma korridor som oss två av nätterna.

Tack rehnska
Nicki Eby, General Manager på Clarion Hotel Grand Östersund, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2021

Hej hej,
Stort tack för din återkoppling från dina dagar hos oss.
Vi är så glada över alla som kommer till Östersund och svemestrar. Det gör dock att priserna är något högre än normalt då många av hotellen har mer eller mindre fullbokat.
Utifrån att vi också har ca 350 gäster boende hos oss varje kväll samt att många Östersundare älskar vårt hotell, kan vissa utrymmen ibland kännas lite trånga. Då blir det viktigt att hålla avstånd och försöka välja en annan plats att vara på på hotellet. Vi försöker göra allt vi kan för att våra gäster ska trivas och känna sig säkra hos oss. Då är det viktigt att vi alla väljer sin frukosttid, bokar en plats i poolområdet, håller avstånd till receptionen osv.
Jag önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till oss.