Claes W
Göteborg, Sverige

Boutique hotell

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 30 aug. 2023
Trevligt hotell med speciell prägel mitt i Östersund på stadens gågata.
Parkeringshus längre ner på gatan 100:-/dygn.
Man kan parkera tillfälligt utanför entrén när man kommer.
Bra restauranger i anslutning
Datum för vistelsen: augusti 2023
Tips för att välja rum: Hiss från BM till hotellet på våning 2
Resetyp: Reste som ett par
4,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
0.2 km från Leopold Bed & Breakfast
1 524 kr
7.6 km från Leopold Bed & Breakfast
Visa fler hotell i Östersund
Omdömet skrevs 12 augusti 2023

Hotellets namn idag är Leopold Boutique Hotell men det är fortfarande enligt mitt tycke ett bed and breakfast hotell hotell trots sin vackra och smakfulla inredning i sekelskiftes, utmärkta sängar och förträffliga läge mitt i centrum. Det negativa är de små och enkla badrummen, den begränsade frukosten och avsaknad av personlig service när de ankommer till hotellet.
Priset är också för högt i förhållande till vad du får.

Rumstips: Valet av detta hotell hänger på vad du söker. Kommer du med tåg till Östersund och vill bo på en centralt hotell mitt i city är detta bra.S
Datum för vistelsen: augusti 2023
  • Restyp: Reste ensam
Tack Göran H
Omdömet skrevs 26 juni 2023

Detta hotell är unikt mysigt och hemtrevligt - en riktig liten pärla som bara i sig är värd resan till Östersund. Inredning är omsorgsfullt utvald i sekelskiftesstil och det märks att det trevliga paret som äger hotellet har ett stort engagemang i och intresse för verksamheten.

Hotellet är tidvis obemannat, men det fungerar mycket bra ändå eftersom man får tydliga instruktioner inför incheckning och lätt kan nå personal via telefon, om behov skulle uppstå.

Utöver de sju hotellrummen finns det även två större rum/salonger där man dels äter frukost men även kan koppla av när man vill med en kopp te/kaffe eller varm choklad och något bakverk/kaka/frukt/godis som erbjuds alla gäster kostnadsfritt.

Mitt rum, som vette mot gården, var tyst och lugnt och sängen var mycket bekväm. Frukostbuffén var riklig och jättegod!

Jag fick bra tips av hotellägarna om saker att hitta på i trakten under min vistelse. På hotellet finns även kartor över staden/trakten och praktiska turistbroschyrer att ta med sig, om man vill.

Detta hotell kan varmt rekommenderas!

Datum för vistelsen: juni 2023
  • Restyp: Reste ensam
Tack Sunflower_1516
Omdömet skrevs 23 december 2022

Ett helt fantastiskt hotell med vackra, ståtliga rum i historisk miljö, mitt i centrala Östersund. Otroligt trevliga och hjälpsamma ägare som ser till att ens vistelse blir så bra som möjligt. Kan varmt rekommendera!

Datum för vistelsen: december 2022
Restyp: Reste ensam
Tack Magnus N
Omdömet skrevs 10 april 2022

God frukost med hembakat bröd. De nya sängarna är mycket sköna. Charmiga men något enkla rum. Fina sällskapsrum med antika möbler. Trevlig personal som gör vistelsen personlig. Saknade dock hårblås och förstoringsspegel för makeup, vilket borde vara lätt att fixa. Läget är mycket bra.

Datum för vistelsen: april 2022
Tack CissiW
Ingvar Gunnarsson, Marknadsföring på Leopold Bed & Breakfast, svarade på det här omdömetSvarade 21 april 2022

Hej Cissi,

Tackar för ditt fina betyg med kommentarer.
Och nu har alla rum hårtorkar också:-).
Tack för tipsen och välkommen åter!

mvh
Ingvar

Omdömet skrevs 18 juli 2021

Litet centralt beläget bed and breakfast vid gågatan. Familjärt med charmig inredning och högt i tak med stilenlig möblering. Stort rum. Mycket trevlig och hjälpsam personal/ ägare. Liten med fullt tillräcklig frukost. Rekommenderas.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack jearies

Hej,

Ursäkta sent svar men ett stort tack till ditt fina betyg.

Välkommen åter!
mvh