“en naturupplevelse”

Rankad som nr 2 av 16 saker att göra i Östersund
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Ägarbeskrivning: Inlandsbanan är Sveriges ryggrad som löper från Kristinehamn, via Mora, Östersund och Arvidsjaur till Gällivare i norr. Ta tåget till Polcirkeln och Midnattssolen!
Omdömet skrevs maj 17 2016

Så roligt vi var ett gäng som åkte från Östersund till Mora med över nattning,året innan åkte vi till Storuman.

Tack Margareta C

Omdömet skrevs april 28 2016 från mobil enhet

En mycket nostalgifylld tågresa. Gamla vagnar på gamalt spår och få åka förbi dom gamla tågstationerna. Längtar tills man kan åka inlandsbanan året om och som helt vanlig kollektivtrafik. Barnen upskattade den lugna färden ut i skogen.

Tack Elskrutto
Elisabeth N, Kundansvarig på Inlandsbanan, svarade på det här omdömetSvarade april 19 2017

Tack för ditt omdöme, ja tänk när Inlandsbanan får trafik året om! Barn uppskattar ofta att åka med Inlandsbanan, kanske särskilt på sommaren när tåget gör uppehåll för mat och museer så de kan springa av sig. Två barn tom 15 år åker dessutom gratis i sällskap med vuxen. Välkomna åter!

Omdömet skrevs augusti 10 2015 från mobil enhet

Vi var fyra vänner som åkte på tredagarstur med Inlandsbanan, Fågelsjö-Östersund-Wilhelmina och var helt begestrade . Det är utmärkt sätt att färdas på då det är bekvämt, naturnära och suverän service av trevliga tågvärdar. Vi kommer tillbaka!

Tack Pernilla S
Omdömet skrevs juni 8 2015

Härlig strand stål och härlig stämning när det är stråket Storsjöyran..inlandsbanan är en fantastisk upplevelser upp mot Vilhelmina fantastisk natur med mygg och renar

Tack Rupe59
Omdömet skrevs augusti 20 2014

Vill man åka hela tar det väl ca en vecka... men men vill man komma nära den norrländska naturen så gör man det på resan norrut från Östersund till Gällivare. Besök gärna Inlandsbanemuseet i Sorsele när tåget gör ett längre uppehåll där.

2  Tack tommycosmo

Resenärer som tittade på Inlandsbanan tittade också på

Östersund, Jämtlands län

Besökt Inlandsbanan? Berätta vad du tyckte!