Höjdpunkter från omdömen
Fin badtur

Vi var till Blå Lagunen en förmiddag för sol och bad. Fint vatten precis som bilderna visar. Vi var ... läs mer

Omdömet skrevs 21 juli 2021
Karin M
från mobil enhet
Fritt från alger och maneter, men kaos i logistik och kass väg

Omdömet skrevs 14 augusti 2021
Karesson
Göteborg, Sverige
Läs alla 164 omdömen

Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Vägen in är ett skämt. Hur kan inte vägverket se till att fylla igen alla miljoners potthål? Möte är tight med bil. Omöjligt med husbil. Lite för kaotisk logistik för att va nice.
Vattnet är superfint. Men, jag tkr det är "omysigt" att sola där en hel dag. Folk ligger i skogsbrynet och på klippor.. Men, det är ju ändå ett gammalt kalkbrott och inte en sandstrand. Dock ett bra alt om det är algblomning el mkt maneter. Här slipper man bägge!

1  Tack Karesson
Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Vi åkte tack och lov i god tid till Blå Lagunen och fick plats (kl. 09:30) på den snart fulla P-platsen. Själva lagunen var en stor besvikelse, men ändå kul att ha sett - men välj inte denna plats om ni bara är ett fåtal dagar på Gotland och absolut inte före en vacker "riktig" badplats vid havet. Någon skrev att detta är Sveriges svar på Maldiverna, men då vi varit i detta paradis är det en stor överdrift då det absolut inte finns några som helst synonyma likheter.

Tack AndNil1
Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

Totalt värdelös väg in till en liten parkering. Överfulla toaletter ( eller ja snarare dass..) & ett skogsbryn fullt av toapapper & bajshögar. Fascinerande att ett så välbesökt ställe är så oplanerat & ovälkommnande. Men - fint vatten, härligt bad. Rekommenderas tidigt eller sent på dagen för att slippa parkeringskaoset.

Tack sandrasD174TX
Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

Kalkbrottet i sig verkar väldigt fint, däremot får detta ställe dåligt betyg på grund av hur man har valt att hantera parkering och trafik. Vi kom sent och jag hade absolut räknat med att det skulle vara mycket folk, men parkeringen tycktes vara otroligt liten. Det är en 2-filig väg och i norrgående vägbana stod säkert 15 bilar i kö för att kunna parkera. Dvs en ut, en in... Förvisso fanns 2 personer i västar men det enda de gjorde var att hänvisa bilar till kön. I sin tur ledde detta att fordon som åkte i norrgående fil fick åka över i södergående fil för att kunna ta sig förbi! Detta ledde till att vi nästan krockade med en husbil som kastat sig förbi, och vi fick backa för den. Inte superkul på en landsväg med hög hastighet. Under all kritik hur man hanterar inflödet av besökare.

2  Tack soa483
Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Härligt ställe med härlig färg på vattnet, udda ställe att simma på. Dock bör man absolut vara simkunnig då det blir väldigt djupt snabbt. Värt att besöka!

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack LindaSWE83