Höjdpunkter från omdömen

Omdömet skrevs 21 juli 2021
Karin M
från mobil enhet
Fantastisk oas!

Helt fantastisk oas!! Man kunde plocka fossiler från MARKEN man låg på samtidigt som man solade och ... läs mer

Omdömet skrevs 17 september 2021
Tiffniff
Halmstad, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 164 omdömen

Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Härligt ställe med härlig färg på vattnet, udda ställe att simma på. Dock bör man absolut vara simkunnig då det blir väldigt djupt snabbt. Värt att besöka!

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack LindaSWE83
Omdömet skrevs 21 juli 2021 från mobil enhet

Vi var till Blå Lagunen en förmiddag för sol och bad. Fint vatten precis som bilderna visar. Vi var där relativt tidigt (ca kl 9:30) för att få plats vilket vi rekommenderar då det blev väldigt fullt framåt kl 11 både rund vattnet och parkeringen. Parkeringen kostade 30kr och det finns begränsat med platser. När vi åkte hem vid 14-tiden var det en bilkö som väntade på att få komma in till parkeringen. Det finns ingen strand med sand utan det är smågrus vilket inte är så skönt att ligga på med en handduk så bra att ha en solstol med. Man klarar sig utan badskor men det blir förstås en bättre upplevelse för känsliga fötter om man har det. Fanns möjlighet att köpa glass på stället men ingen mat. Fanns toaletter men vi besökte aldrig dessa.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack Karin M
Omdömet skrevs 20 juli 2021 från mobil enhet

Blå Lagunen var ett riktigt poppisställe för våra tonåringar som hoppade och dök från klipporna i det fina blågröna vattnet.
Kom innan kl 10 annars får ni ingen parkering. Finns dricka, glass och mackor i begränsad upplaga, ta med egen fika som räcker flera timmar för härifrån vill man inte åka hem!

Tack ceccan_81
Omdömet skrevs 10 juli 2021 från mobil enhet

Överreklamerat och äckligt. Det är den sämsta upplevelsen som någonsin jag har haft. Tog lång tid att åka dit, det är betalparkering och mycket folk. Väl där tog vi snabbt dopp men kunde inte vara kvar pga invasion av steklar eller bin som var överallt de tog sig in i bilen och satt fast på alla tillhörigheter.

Tack 179ingelag
Omdömet skrevs 1 juli 2021 från mobil enhet

Enligt oss överreklamerat, rent överallt och vattnet är fint! Svårt att bada men ungefär samma temperatur som i havet. En solig dag är det svårt att få parkering.

1  Tack F265OXamandao