Höjdpunkter från omdömen
Fin badtur

Vi var till Blå Lagunen en förmiddag för sol och bad. Fint vatten precis som bilderna visar. Vi var ... läs mer

Omdömet skrevs 21 juli 2021
Karin M
från mobil enhet
Fantastisk oas!

Helt fantastisk oas!! Man kunde plocka fossiler från MARKEN man låg på samtidigt som man solade och ... läs mer

Omdömet skrevs 17 september 2021
Tiffniff
Halmstad, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 164 omdömen

Omdömet skrevs 25 augusti 2020 från mobil enhet

Helt magisk plats. Kan tänka mig att det är kaos till detta under högsäsong och vid varmt väder. Nu var det kyligt och blåsigt men ändå kunde man se magin som finns här.

3  Tack Bohul
Omdömet skrevs 22 augusti 2020 från mobil enhet

Levde upp till sitt namn, fastnade helt för lagunen. Lagom kallt, en aning vassa stenar dock men helheten slår allt negativt.

Magiskt helt enkelt!

Tack CAVC77
Omdömet skrevs 20 augusti 2020 från mobil enhet

Otroligt vacker miljö. Träden längst vägen är vita efter kalket. Klart och fint vatten. Bänkar med bord finns utplacerade. Finns även många små ställen att lägga ut picknick filten på.

Parkeringen är längst bort vid strandremsan. Där finns även ett flertal gröna soptunnor och en WC med alkogel tillgänglig.

Tips: Badskor då stenarna vid strandkanten ner till vattnet är vassa.

Tack Lezzy80
Omdömet skrevs 19 augusti 2020

Mycket folk. Inte så varmt som det ibland sägs (ungefär som i havet). Ingen sand att sitta på. En knapp trea. Platsen spottar dock upp sig lite utifrån sin originalitet, så som att allt är vitt, det är en "steril" grusbotten i hela "sjön" så man kan känna på hur det är att vara akvariefisk. Det blir också djupt bara några meter ut, vilket är lite annorlunda. Men... Egentligen inget att rekommendera jämfört med en mjuk och vacker sandstrand.

1  Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 18 augusti 2020 från mobil enhet

Vid vår första vända hit så var parkeringen full. Vi återkom framåt kvällen istället.
Fint kalkbrott men välbesökt vilket tyvärr gör att det finns en del skräp :-(
Kostar att parkera dock uppfattade jag det som att pengarna gick till en lokal förening.

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack Domaren