“Alltid lika mysigt både ute dom inne”
Omdöme om Kapitelhusgården

Kapitelhusgården
Rankad som nr 42 av 253 Restauranger i Gotland
Kök: Grill, Europeiskt
Omdömet skrevs augusti 11 2017 från mobil enhet

Inne / Sotande kycklingen med vitkål är ett måste till det kall mjöd
Ute i trädgården Korv med syrad kål och kall öl

Tack Leni B

Omdömet skrevs juli 29 2017 från mobil enhet

Hade man haft kläder som passat för temat hade det kännts som om man verkligen satt på medeltiden och käkat. Mysig miljö både inne och ute. Mat på träfat med tillhörande kniv och ett krus med dryck. Vi beställde taffel och det var oerhört gott med mycket mat. Kan tycka att priset var lite i överkant annars ett toppenställe att besöka om man gillar medeltiden. Trevlig personal med bra service.

Tack Waleyra
Omdömet skrevs juli 25 2017

Så mysig restaurang i en jättegammalt stenhus, känns verkligen som man åker tillbaks i tiden. Snabb service och helt OK priser. Stor stark kostade 48 kr. Vi tog 2 olika rätter lamm och revbensspjäll, båda 2 var otroligt goda. Ta er detta korta stenkast från stora torget och sponsra denna restaurang istället. De bjuder dessutom på lite eldshow, känns lite som GoT att gå in här

Tack Jörgen H
Omdömet skrevs juli 16 2017

Om man vill ha en lite annorlunda matupplevelse i Visby så rekommenderas ett besök på Kapitelhusgårdens restaurang. Mat serveras där i medeltida miljö av personal i tidsenlig klädsel och med rätter inspirerade av denna tidsanda. Därför intages även maten med enkla bestick eller bara med fingrarna. Maten håller hög kvalitet och smakar utmärkt. Prova gärna även husets mjöd som måltidsdryck eller kanske hellre till desserten då den är aromrik och aningen söt.

Tack Olof M
Omdömet skrevs september 2 2016

Jag var 3 gånger under årets MTV här. Stämningen är fantastisk. Vanlig mjöd god. MEN den alkoholfria mjöden smakade som sockerdricka. För att inte tala om misstaget att beställa vegetarisk vilket jag en gång gjorde. Det var första och sista gången jag åt där i år :-(

Tack Anna S

Resenärer som tittade på Kapitelhusgården tittade också på

Besökt Kapitelhusgården? Berätta vad du tyckte!