Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Vikingaskeppsmuseet på
Köpenhamnskortet
837 omdömen
från 74,32 US$
från 166,82 US$
från 538,24 US$
Omdömet skrevs 18 juni 2017 från mobil enhet

Vi va en stor grupp som gick guidad tur och fick mycket bra bakgrundsinfo som gjorde att besöket va bra, utan guide tror jag att det kan kännas lite tunt. Imponerande resor de där vikingarna gjorde i förhållande till dagens fartyg.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack 69mikaelh
Omdömet skrevs 13 juni 2017 från mobil enhet

Kombinerat inomhus och utomhusmuseum för vikingaskepp och vikingarnas liv. Vikingaskepp i fullstorlek byggt efter gamla förlagor. I inomhusdelen finns resterna av olika typer av vikingaskepp uppställda. Bra information och museet passar även barn då det finns flera stationer där barn kan medverka.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack Hans b
Omdömet skrevs 1 april 2017 från mobil enhet

Vilket jobb som ligger bakom restaureringen av skeppen, riktigt coolt! Roligt också att det konstant snickras och målas och skepp runt omkring museumet. Mycket trevligt och intressant besök! Saknade bara lite mer info om själva vikingarna. Annars väldigt bra besök och fin presentshop.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack Marie R
Omdömet skrevs 1 april 2017 från mobil enhet

Väldigt häftigt ställe som även visar lite om hantverken runt skeppen , hur man tillverkar rep.
Avslappnad härlig miljö längst vattnet. Klart värt ett besök , skulle tro 2-2,5 timmars besök är lagom.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack 521nicklasb
Omdömet skrevs 27 februari 2017 från mobil enhet

Klart värt ett besök. Tankar kring dammiga museum och dålig lukt försvann i samma stund man klev in.
Värt ett besök

Datum för upplevelsen: februari 2017