eDreams169 US$
Priceline169 US$
FindHotel201 US$
Omdömet skrevs 16 juli 2018 från mobil enhet

Helt ok för en övernattning men det upplevs tråkigt och känns omodernt. Hotellet skulle behöva ett rejält omtag både här och där.

Frukosten är enkel och man saknar främst mer frukt och grönt.

Ligger en bit från stationen men det är lätt att hitta och tar typ 15 min att gå.

Datum för vistelsen: juni 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack Markus H
Omdömet skrevs 19 juli 2017

Hotel Hilleröd ligger inte i direkta centrum men det är hanterbart om vädret är bra. Lätt att hitta från tåget.

Rummet i markplan var stort och badrummet likaså. Inte högsta standard på möbler och inredning och TV-apparaten är liten. Uteplatsen är kul på ett vis men som säkerhetsmedveten är det också läskigt med dörrar och fönster som vem som helst kan ta sig in igenom. Inget säkerhetsfack på rummet.
Personalen är utmärkt och mycket trevlig och hjälpsam, bland annat med cykelutlåning.
Frukosten är bra för att vara på ett så pass litet ställe. Gott bröd.
Wifi fungerade utmärkt.

Sammanfattningsvis är hotellet okej men priset är en aning högt för vad man får. En gnutta konkurrens skulle nog vara välgörande här.

Datum för vistelsen: juli 2017
  • Restyp: Reste ensam
Tack Tomas_in_Uppsala
Omdömet skrevs 11 april 2016 från mobil enhet

Enda nackdelen är läget. 20 min promenad till centrum. Busshållplats strax utanför, men bussarna går halvtimmesvis på kväll/helg.
Rummet var stort och rent, kändes fräscht. Dock kallt på rummet. Dåligt wifi drar ner betyget. Gick inte att komma ut på nätet från och till, och man kopplades ner allt som oftast. Ett stabilt och tillförlitligt wifi är ett måste om man ska jobba på rummet.
Restaurang Krydderiet av hög nivå och väldigt kreativ och vällagad mat.

Datum för vistelsen: mars 2016
Restyp: Reste ensam
Tack Tomas A
Omdömet skrevs 6 augusti 2013

Det är lätt att ta sig från Köpenhamns centrum till Hilleröd, men hotellet låg lite längre från stationen och Fredreiksborgs slott än vad jag hade räknat med. Men det innebar hyfsat trevliga promenader till och från hotellet, så det är egentligen inget att klaga på.

Hotellet var inte byggt precis som andra hotell, och jag tyckte att det var trevligt. Rummet var rymligt och hyfsat svalt i förhållande till värmen utomhus. Många av besökarna tycktes utgöras av grupper, t ex idrottsföreningar som deltog i turningar, vilket bidrog till en lite annan stämning än på många andra hotell, och jag tyckte att det var bra.

Frukosten var bra.

Hotellet var inte särskilt dyrt i förhållande till vad man fick för pengarna.

Datum för vistelsen: augusti 2013
  • Restyp: Reste ensam
1  Tack Larca1
Omdömet skrevs 15 maj 2013

Bodde i äldre delen av hotellet i markplan. Trots den annorlunda byggnaden är det tyvärr trist och rummen har låg standard för att vara 4-stjärnigt. Frukosten också ganska trist. Trevlig personal. För högt pris i förhållande till rumsstandard.

Datum för vistelsen: maj 2013
Tack Bert H