“Toppbetyg!”

20:00
Rankad som nr 2 av 117 Restauranger i Helsingör
Kök: Italienskt
Omdömet skrevs 11 augusti 2020

En genuint Italiensk restaurang med fantastisk mat, vin och öl. Vi är så glada att vi hittade denna pärla. Innergården bjuder på lugn och ro samt ljuv musik. Kocken från Sardinien lagar mat med känsla och finess. Servicen var toppen. Hit går vi fler gånger.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack ijaaberg

Omdömet skrevs 3 januari 2020

Bra mat, bra service men något dyrt, speciellt vinet. God atmosfär
Borde ha lite större utval av vin.

Datum för besöket: december 2019
Tack 565bengte
P2405PEfrancescor, Proprietario på La Dolce Vita, svarade på det här omdömetSvarade 25 februari 2020

Hi Bengt,
Thank you so much for your comment. Happy that you had a nice experience at La Dolce Vita.
Normally, I have a big selection of wines, which they goes from 260dkk (house wine) to more than 2000 dkk, so I don´t know what you mean with "larger selection of wines". Perhaps if you will be back, you will explain me :-)
hope see you again
Best Regards Francesco Rozzo

Omdömet skrevs 16 augusti 2019 från mobil enhet

Valde restaurang för fredagkvällen utifrån ranking och recension men blev besvikna. Familjärt jo, men mat och service var verkligen ordinär och utan finess. Kanske hade vi otur men besöket motsvarade inte förväntningarna och pris. Tiramisu var mycket god.

Tack morganagneta
P2405PEfrancescor, Proprietario på La Dolce Vita, svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2019

Hi Morgan, thank you for your comment. I really do not understand your " mat och service var verkligen ordinär och utan finess /// the food and service was really ordinary and without finesse". We are a simply, authentic, italian family restaurant, one of the main point why people choose us (as you can see in previous comments). So, I really do not know what you was expecting.
Burrata, Pappardelle, Ravioli and Tiramisu that you eaten, are very simple dishes, as it is the authentic italian kitchen. Few good selected ingredients to make a simply dishes but with great taste, that is italian style :-).
hope to see you once again. My best regards. Francesco

Omdömet skrevs 11 augusti 2019

Hade en underbar torsdagskväll på denna italienska restaurang! Familjär miljö med äkta italiensk känsla, som att komma in på en familjerestaurang i Italien. Köttet var perfekt grillat precis som jag begärt, vinerna de hade var av utmärkt kvalitet och inte alls dyra. Fortsatta med 3 ostar, där den enda missen var att det var en gorgonzola och sedan 2 hårdostar. Borde varit en mjukost typ Tallegio. Efter det en hemmagjord Tiramiso som den skall smaka.
Vänlig och tillmötesgående personal och en ägare som gick runt och var vänlig. Kan verkligen rekommenderas!

Tack Girasolvisit

Hi,
Thank you so much for your nice comment. Happy that you had a nice experience at La Dolce Vita , this paid all the work that me and my staff is doing and definitely we will work to be even better !!
we often change our cheese selection, so sometimes we put some semi-soft, soft cheese like Taleggio or ricotta for example, sorry for this time.
:-) hope to see you once again
My Best Regards, Francesco Rozzo

Omdömet skrevs 4 augusti 2019

Frun och jag fastnade för Menu Frank. Det visade sig vara ett klokt val. I förhållande till vad som bjöds var den mycket prisvärd. Den inledande antipaston bestod av flera rätter, en resa i italiensk gastronomi. Därpå följde tagliatelli i sås av svart tryffel och blandad svamp. Tillsammans med en god Amarone fick de oss köttälskare att utbrista att detta var bland det godaste vi ätit. Bara denna rätt var värd resan. Den oxfilè med blandad svamp och de tre desserterna fullbordade en fantastisk matupplevelse. De fem olika vinerna som ingick var alla väl anpassade till maten.. Den Italieninspirerade miljön är pricken över i som gjorde att vi fick känna att vi levde La Dolce Vita.

Detta är stället att fira på. Kom hungrig, välj Menu Frank och ta gott om tid på er. Denna menu avnjuter man.

Tack kalsas

Hi Kalsas,
Thank you so much for your nice comment. Happy that you had a nice experience at La Dolce Vita, this paid all the work that me and my staff is doing and definitely we will work to be even better !!
:-) see you again
My Best Regards, Francesco Rozzo

Resenärer som tittade på La Dolce Vita tittade också på

Helsingborg, Skåne län
Helsingör, Helsingoer Municipality

Helsingborg, Skåne län
Helsingör, Helsingoer Municipality

Besökt La Dolce Vita? Berätta vad du tyckte!