Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
FindHotel
View deal
eDreams
Travelocity
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Marienlyst är bara en 5 minuters taxiresa från färjeterminalen i Helsingör. Perfekt läge vid havet med otroligt vackra omgivningar där man kan ta en promenad före maten. Det erbjuds även sommaraktiviteter som att låna SUP, det finns löparspår och man kan prova kajakpaddling. Vi inledde vår vistelse med att avnjuta en iskall flaska champagne i solstolarna med utsikt över sundet. Oslagbart läge. Hela anläggningen andas ett lugn och har en avslappnad men elegant framtoning. Rum och allmänna ytor är fräscha och nyrenoverade, inte alls slitet på det sätt som många spa/hotellanläggningar ofta är. Känslan påminner lite om den danska serien Badhotellet. Rummen är fina och rymliga, det kan dock vara värt att be om havsutsikt då utsikten från rummen i västläge är lite sämre och det är högre ljudnivå på balkongerna där. På kvällen åt vi en 5-rättersmeny med tillhörande vinpaket. Maten var i absolut toppklass. Små eleganta rätter där smakerna var exakt rätt balanserade, upplägget tilltalande och mängden mat helt rätt för att alla 5 rätter skulle lämna oss perfekt mätta. Tillhörande dryckespaket var generöst tilltaget och bestod av viner i mellan-segmentet som passade väldigt bra till rätterna. Både mat och vin presenterades inför varje rätt och det öppna köket gav en känsla av puls och hantverk i köket som lyste upplevelsen ytterligare. Bland de bästa restaurangbesöken hittills. Man bör dock undvika det tillhörande casinot. Vi gick dit efter maten vid midnatt och då var baren redan stängd trots att casinot var öppet till 04:00. Personalen på casinot var oengagerad och otrevlig. För ett casino där många av gästerna var förstagångsbesökare från hotellet fanns det väldigt lite vägledning och personalen var helt oförstående. Satsade man under minibet fick man en tillsägelse men det stod ingenstans att läsa var minibet var på de olika borden. Stämningen dessutom väldigt tråkig, det kändes som att spela blackjack på båtarna snarare än att vara ett regelrätt casino. Det var olika marker för roulette och kortspel men man fick bara en sort när man växlade, vi fick ingen förklaring till varför eller hur man kunde byta..? Vi växlade in 1000dkk men efter 10 minuter växlade vi tillbaka och gick ”hem” till hotellet igen. Så undvik Casinot helt, det håller inte samma klass som resten av anläggningen. I övrigt som sagt, absolut toppklass!

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack Hhederstrom
Susanne Andersen, Gæsteservice/reception på Marienlyst Strandhotel, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2020

Kære Hhederstrom

Tusind tak for denne fantastiske og udførlige anmeldelse. Det er en fornøjelse at læse om jeres ophold, og jeg glæder mig til at dele roserne med mine kolleger i de forskellige afdelinger.

Casino Marienlyst er en ekstern virksomhed, men vi sender naturligvis din feedback videre til rette vedkommende.

Det vil glæde os alle sammen at få fornøjelsen af at byde jer velkommen igen en dag.

Omdömet skrevs 12 februari 2020

Ett hotell vackert beläget i Helsingör. Att välja att bo i Helsingör ger många fantastiska möjligheter. På cykelavstånd finns många fina badtränder och sevärdheter. Helsingör som stad har en synnerligen intressant historia som är väl värd att ta del av.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack larsnilsson2018
Susanne Andernsen, Gæsteservice/reception på Marienlyst Strandhotel, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2020

Kære Larsnilsson2018

Tusind tak for din venlige anmeldelse.

Det glæder os meget at læse om jeres gode oplevelser og vi håber, at vi får fornøjelsen af at byde jer velkommen tilbage i fantastiske Helsingør ved lejlighed.

Omdömet skrevs 6 januari 2020 från mobil enhet

Bodde över natten med maken med spa och trerätters middag inkluderat.
Spat var bra. Flera pooler och bastu med fin utsikt över havet, ångbastu, bubbelpool mm.
Maten var god och personalen trevlig.
Rummen var nyrenoverade o fräscha.
Enda besvärliga var att de var mkt lyhörda mot korridoren och badrummet var jättesmalt. En person med långa ben får nog sitta med benen vridna åt sidan på toan.
Kan nog rekommendera att lägga till för havsutsikt istället som vi hade, utsikt över taket på hotellet om man vill ha den upplevelsen.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack _sa_688
SusanneMarienlyst, Gæsteansvarlig på Marienlyst Strandhotel, svarade på det här omdömetSvarade 15 januari 2020

Kære _sa_688

Mange tak for din anmeldelse.

Det glæder os at læse om jeres ophold og vi håber, at vi får fornøjelsen af at byde jer velkommen tilbage ved lejlighed.

Omdömet skrevs 23 december 2019 från mobil enhet

Var där en natt med paketpris på trerätters samt övernattning. Väldigt fin spaavdelning med all variation som behövs. Mycket god mat och supertrevlig personal. Bra priser i baren och många bra sittplatser att vistas på.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack Jacksonsweden
SusanneMarienlyst, Gæsteansvarlig på Marienlyst Strandhotel, svarade på det här omdömetSvarade 30 december 2019

Kære Jacksonsweden

Tusind tak for denne fantastiske anmeldelse.

Vi er så glade for at læse om jeres gode oplevelser på vores strandhotel, og det vil glæde os at få fornøjelsen af at byde jer velkommen tilbage i det nye år.

Omdömet skrevs 14 december 2019

Jättefina rum. Läget, precis vid havskanten, är otroligt, stranden och bukten väldigt fin. God frukostbuffé. Genuint trevlig personal (man fick inte intrycket att de var proffstrevliga, utan de verkade vara genuint glada att arbeta där.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack Seaside22436924825
SusanneMarienlyst, Gæsteansvarlig på Marienlyst Strandhotel, svarade på det här omdömetSvarade 22 december 2019

Kære Seaside22436924825

Tusind tak for din anmeldelse.

Vi er så glade for, at I havde nogle gode oplevelser på Marienlyst Strandhotel, og vi håber naturligvis at vi kan få fornøjelsen af at byde jer velkommen tilbage i det nye år.