Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Trip.com
View deal
eDreams
Priceline
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 11 augusti 2019

Var på besök i Helsingör och behövde hotellrum. Fann detta på booking.com och bokade ett enkelrum. Detta är en väldigt stor och fräsch konferensanläggning och kallas även LO.skolan. Märkte detta på kvällen då jag skulle äta middag och det fanns inte plats för 1 person ens. Tråkigt att man inte håller vissa platser till de som bara är hotellgäster. Rummen stora och med balkong och skön utemiljö. Anläggningen har även mycket sevärd konst både ute och inne. Ligger dessutom vid Öresunds kant med skön utsikt över sundet. Stort badrum och stort rum, saknade dock penna och block på rummet, vilket känns märkligt då det är en konferensanläggning. Bra frukost (fint knaprig bacon) i trevlig matsal med uteplats och vy över Öresund. Fick ibland stå och vänta vid receptionen då personalen var ute på annat.

Rumstips: Hus 7 är bra om man inte är på konferens.
Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Girasolvisit
LineP0ulsen, Koordinator med ansvar for gæsterelationer og kvalitetssikring på Konventum & Højstrupgaard, svarade på det här omdömetSvarade 2 september 2019

Kære Girasolvisit,

Tusind tak for din fine anmeldelse af Konventum. Det sætte vi stor pris på.

Line Poulsen

Omdömet skrevs 4 augusti 2019

Parkering ligger en bit från receptionen och det finns ingen tillfällig plats att ställa bilen vid in/utcheckning. Den trevliga damen i receptionen skötte även utlåning av utmärkta cyklar. Vid frukosten fungerade påfyllning av det smala utbudet mindre bra. Såväl mat som porslin var tidvis slut. Det blaskiga kaffet tillreddes av en långsam automat, vilket skapade kö.

Det lilla och enkla rummet,var tillräckligt för en natt. Som på många hotell var kuddarna usla. Badrummet var litet men fullt tillräckligt. Den moderna diseignen var mindre funktionell. Tvättstället litet och knappt användbart som sådant. Avtappningen var en springa som inte gick att stänga. Ringar, örhängen och andra små värdeföremål försvinner för alltid om de hamnar i tvättstället. En varning är befogad. Tandborstglas/plastmuggar saknades.Duschhantaget och takduschen är fina att se på, men vattenflödet är svagt i båda.

Positivt var att Wifi tidvis fungerade mycket bra, tyvärr inte hela tiden. I rummet fanns också värdeförvaring och ytterligare ett låsbart skåp.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack kalsas
Omdömet skrevs 29 juli 2018 från mobil enhet

Små rum utan kylskåp och air condition, restaurangens kvällbuffe den minsta vi har upplevt, efter stekt Anka som var alltför länge stekt tänkte jag testa fisk men då var den slut och det fanns inte mer att tillgå trots vi var i god tid, dåligt ! Fick äta mig mätt på desserten som inte var någon höjdare heller. Det enda pos. Var utemiljön med utsikten mot sundet och frukosten på morgonen.

JJ

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Jörgen J
Gitte W, Receptionschef på Konventum & Højstrupgaard, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2018

Kære Jörgen,
det er ikke tit at vi oplever så høje temperature i Danmark eller Sverige, så nej, der er ikke aircondition på værelserne.
Jeg er ked af at I var skuffede over vores buffet, det skal jeg lade gå videre til vores køkken.
Fortsat god sommer.

Gitte Winberg

Omdömet skrevs 20 juli 2018 från mobil enhet

Efter en lång dag i bilen är det skönt att komma fram till ett hotell med stora gröna ytor, lagom med folk och en fantastisk utsikt från restaurangen. Trevlig personal och välsmakande mat. Rummen är enkla och funktionella.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack S6671TYmichaelg
Gitte W, Receptionschef på Konventum & Højstrupgaard, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2018

Kære Michael,

tusind tak for din fine anmeldelse af Konventum. Det sætte vi stor pris på.

Gitte Winberg

Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Hotellet ligger i utkanten av Helsingör men du tar dig lätt hit med både bil eller buss. Konventum har fantastisk konst och en underbar utemiljö. Parken har utrymme för lek, träning, promenader eller picnic.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack MCC981
Svar från företaget:Svarade 12 september 2017

Kære gæst

Mange tak for din fine anmeldelse af Konventum, vi er taknemmelige for, at du har taget dig tid til at fortælle andre rejsende om vores dejlige hus - velkommen tilbage næste gang I besøger Helsingør!

Mange hilsner
Charlotte Penzien