“Bra ställe för smörrebröd”
Omdöme om Cafe Petersborg

Cafe Petersborg
Rankad som nr 149 av 2 928 Restauranger i Köpenhamn
Kök: Danskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Lunch, Bokningar
Område: Indre By (Innerstaden)
Omdömet skrevs 1 april 2018

Vi gjorde ett spontant lunchbesök eftersom det ställe vi hade bokat på missat att meddela att de hade stängt över påsk. Cafe Petersborg blev en positiv överraskning. Vi tog stora platten med sill, lax, räkor, fiskefillet, ribbenstek, leverpastej, hönsesalat och ost. Trevlig service med glimten i ögat.
Om de bytte till andra stolar skulle stället kännas ännu mer genuint...

Datum för besöket: april 2018
Tack annhel_nefiaj

Omdömet skrevs 18 september 2017

Det perfekta stället för danska smörrebröd: Mysig och anrik miljö, många olika sorters smörrebröd gjorda på klassiskt danskt vis och inom promenadavstånd från Ströget. Älskar det här stället!

Datum för besöket: april 2017
Tack helenaandren
Omdömet skrevs 30 juni 2017 från mobil enhet

Vi hittade hit av en slump. Matsalarna är mysiga med många små rum i marint tema. Smörgåsarna i äkta dansk stil är väl gjorda, stora i portionerna och till ett bra pris. 2 st räcker gott till en lunch.

Datum för besöket: juni 2017
1  Tack Niklas E
Omdömet skrevs 18 januari 2017 från mobil enhet

Härlig patina i hela, ja ordet installation kommer närmast. Titta bara på den sneda dörrposten till höger om baren. Klassiska danska rätter serveras och snapsen fås med test av ytspänning, till bredden. Karrysild till förrätt och dagens fisk, helstekt spätta med tillbehör. Ja, så ska det se ut och smaka.

Datum för besöket: januari 2017
Tack Maltemannen
Omdömet skrevs 6 november 2016

Första men absolut inte sista besöket på denna riktigt genuina och mysiga smörrebrödsrestaurang. Närmare perfekt upplevelse av det danska gemytet och enormt goda smörrebröd får man leta efter. Servispersonal som var mycket Trevliga och tillmötesgående. Tänk på att beställa en förnuftig storlek på snapsen.

Datum för besöket: november 2016
Tack Bengtsson152

Resenärer som tittade på Cafe Petersborg tittade också på

Köpenhamn, Zeeland

Besökt Cafe Petersborg? Berätta vad du tyckte!