“God och prisvärd mat i trevlig miljö”
Omdöme om Ristorante Italiano

Ristorante Italiano
Rankad som nr 130 av 2 830 Restauranger i Köpenhamn
Kök: Italienskt
Område: Indre By (Innerstaden)
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Prisvärd och god mat . Däremot så är det första gången i mitt liv jag betslat mer än 60 SEK för en flaska vanligt kallt vatten. Ölen hade samma pris dom vattnet. Kompenserades av maten som var både billig och god.

Datum för besöket: juni 2017
Tack tittiu2015
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 199)

Omdömet skrevs 6 juni 2017 från mobil enhet

Vi hamnade här av en slump en regnig söndag och det blev en mysig utomhuslunch i ösregn. Vi satt under regntäta parasoller, med plädar och infravärme medan regnet smattrade. De hade ett bra luncherbjudande med valfri pizza eller pasta. Trevlig personal och snabb service. Vi valde att sitta ute trots regnet, men restaurangen var väldigt hemtrevlig inuti, i gammal italiensk stil med hundratals chiantiflaskor upphängda runt hela stället. En riktigt mysig restaurang - men mest för turister.

Datum för besöket: juni 2017
Tack Sigismund22
Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Väldigt god och vällagad mat. Alla i familjen var nöjda. Pizzorna var jättegoda och priserna var helt okej.

Datum för besöket: maj 2017
Tack 178miaj
Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Jag var här och firade min 50 års dag med familjen och släktingar! Kunde inte ha varit bättre! Mycket god mat! Underbar service! Vilken underhållning! Spelemän med dragspel och fiol och ägaren som sjöng opera i världsklass!!!!! Älskar Italiensk mat och musik och här fanns ALLT!!! Min 50 års dag var den bästa födelsedag jag har haft (har ju erfarenhet av 50st) och restaurang ITALIA bidrog mycket till detta! Har varit här tidigare för lite mer än 1år sedan och det var lika bra! Det är alltså inte inte en tillfällighet! TACK!

Datum för besöket: maj 2017
Tack Bjarne K
Omdömet skrevs 7 maj 2017

Ganska underhållande egentligen. Ett gäng EU-migranter som låtsas att de är italienare! Ett bra ställe för några tapas och en flaska rödvin, pasta ok med men lammracksen var beniga och saknade i princip kött. Prisbilden är dessutom rena stöden! Men naturligtvis inte ovanligt med tanke på läget där 90% är lättlurade turister... Omgivningen är trevlig, ofta några EU-migranter som spelar gitarr och fiol och som, så klart, vill ha en massa pengar för detta. Så väldigt smart. Mitt tips är att söka sig utanför dessa turistfällor, Köpenhamn har ju massor av bra restauranger som inte är överprisade...

Datum för besöket: juli 2016
1  Tack OzoneHostile

Resenärer som tittade på Ristorante Italiano tittade också på

Köpenhamn, Zeeland

Köpenhamn, Zeeland

Besökt Ristorante Italiano? Berätta vad du tyckte!