“Gammaldags konditori”

Rankad som nr 2 av 26 Bagerier i Köpenhamn
Kök: Danskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Leverans
Område: Indre By (Innerstaden)
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Det sägs att detta är Köpenhamns äldsta konditori. Oerhört populärt. Vi fick stå i kö för att komma in. Utbudet av tårtor är enormt!! Trevlig miljö och vänlig personal.

Tack Annika A

Omdömet skrevs 28 februari 2018

Traditionellt konditori vid Vimmelskaftet på Ströget. Vi får stå några minuter i kö innan vi blir insläppta, men sedan är det bara att beställa vid bordet. Vi får en brochyr som beskriver bakverken och de har verkligen mycket att välja på.

Tack Mnstrmmm
Omdömet skrevs 28 februari 2018

Spröda frasiga wienerbröd med mandelmassa och russin. Hur goda som helst.
Vacker exklusiv miljö för en fika efter sightseeing eller shopping. Bra konditori med bakverk, tårtor och kakor. Man kan köpa och ta med eller sitta där.

Tack SmakaMaten
Omdömet skrevs 25 januari 2018

La Glace, på en tvärgata till Ströget i byen, har varit i gång sedan 1870 och är lika populär nu som någonsin tidigare. Ibland måste man ha tur, om man ska kunna få en sittplats eller två i de vackra salongerna.

Konditoriets paradtårta, husets specialitet, den berömda Sportskage, tronar fortfarande i serveringen. Den består av ”knust nougat i flödeskum og makronbund, pyntet med karamelliserade vandbakkelser”. Det är aningen dyrt att fika på La Glace, men då får man å andra sidan en så stor tårtbit, att man knappt kan äta upp den. På menyn finns det 20 olika tårtor förutom de olika kakorna.

Förutom de traditionella kakorna och tårtorna, som bakas strikt enligt originalrecepten, finns det numera också något som kallas för ”visitkager”. De är små bakverk, som räcker för en eller två tuggor, och där konditorerna får låta sin fantasi ha fritt spelrum när de skapar ständigt nya kreationer.

Personalen är vänlig men också bestämd. Man får plats anvisad, får sedan beställa förtäringen i kassan och så blir man serverad vid bordet. Så fort en tårta eller någon kaka är på upphällningen kommer nästa bakverk från tillverkningen.

Tack 101Peter89
Omdömet skrevs 9 december 2017 från mobil enhet

Super! Skyhögt pris på kaffe men riktigt hög mysfaktor, kändes som man var man in the 60-ties.... :)

Tack YEC I

Resenärer som tittade på Conditori La Glace tittade också på

Köpenhamn, Zeeland

Besökt Conditori La Glace? Berätta vad du tyckte!