Omdömet skrevs 4 november 2019 från mobil enhet

Det finns en härlig atmosfär på hela hotellet från det att man träder innanför dörren.
Rummen är sköna. Vi hade ett rum med soffa och bord, så vi var väldigt mycket på rummet. Kaffet på rummet...mums, så gott. Hygienprodukterna var också jättesköna. Vi åt inte frukost på hotellet. Tyckte att det var för dyrt, men vi tog en soppa till lunch och den var riktig god.
Hit ska vi absolut åka igen.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack Hansochkarin
Omdömet skrevs 13 augusti 2019 från mobil enhet

Bott här flera gånger och det är alltid bra. Lite skillnad på rummen, vissa är rätt små. Frukosten är aningen dyr men väldigt bra! Trevlig och tillmötesgående personal. Ligger väldigt bra, nära Nyhavn.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Torarv
Omdömet skrevs 26 juli 2019

Jag bodde här med min mamma för att fira hennes 70-årsdag. Vi fick ett rum på första våningen vilket tyvärr visade sig bli mitt i gatukorsningen. Det var extremt varmt på rummet så vi hade inget val än att ha fönstret öppet. En liten bordsfläkt hjälpte föga! Det blev inte mycket sömn den natten!

Rummet var också väldigt litet. Det var i stort sett bara en säng.

Personalen valde att prata i telefon istället för att ta emot oss när vi skulle checka in. Vi stod rakt framför honom och väntade i över 10 minuter! Inte så intresserad av sina gäster?!

När vi skulle checka ut försökte de ta betalt för hyrcyklar - som vi inte hyrt.

Till sist är frukosten verkligen inte prisvärd, (225 DKK) udda urval med pikanta smaker för att vara frukost, och trångt både att ta och sitta och äta.

På plussidan står läget (om man som sagt inte hamnar mitt i gatukorsningen) i stan samt fina och roliga badrumsprodukter.

Men utefter prisnivå och rykte lever Babette tyvärr inte upp till förväntningarna. Möjligtvis gör det det om man betalar väldigt mycket mer och ser till att få ett riktigt stort rum högt upp och in mot gården. Men jag kan tyvärr inte rekommendera det här hotellet.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack esterhelenamaria
Omdömet skrevs 5 juni 2019 från mobil enhet

Babette är ett kanonhotell. Trivseln känns direkt i lobbyn. Eftersom det är så populärt och hårdbokat, fanns bara en minisvit kvar. Väldigt fin på hörnet ut mot gatorna, lite flummigt inredd, med skön jättesäng och badrum med ett stort badkar för två. På taket finns en spaanläggning med utsikt över Köpenhamn. Också från bastun. Och utomhusbadkaret. Hotellfrukosten, ekologiskt betonad, är mycket bra. Inte minst med de frikostiga shotsen av ingefära och rödbeta. Äggröran är den bästa på mycket, mycket länge. Flödekrämig och lätt örtkryddad. Brödet hade möjligen kunnat vara lite vassare åt levain-hållet, men det finns ett underbart fröknäcke. Mycket piffiga sallader. Fina dagar kan man sitta på gården, eller ut mot gatan. Eller i ett vackert galleri.
Babette ligger nära till mycket. Kastellet, Havfruen, Designmuseet och bara en kort cykeltur till Nyhavn. Cyklarna borde vara gratis med hotellets ekoperspektiv, men är det inte.
Rekommenderas verkligen - men smakar det så kostar det ju en del.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack LassBeng
Omdömet skrevs 4 juni 2019

Intimt trots storleken. Bra service, skön pool, en sanslös frukost som man liksom aldrig vill lämna. Dessutom prisvärt! Rummen inte de största men inredda med smartes och finess. En skön ekologisk profil på allt från tandborsten till tvålarna... Perfekt för kärleksparet!

Datum för vistelsen: december 2018
Tack StaffanB55