Omdömet skrevs 16 juli 2018

En ny hotellupplevelse för oss. Designat hotell på pålar i vattnet intill Fisketorvet (Många butiker och biograf). Ljus och fräsch inredning. Vårt rum låg på första våningen med utsikt över vattnet och angränsande byggnader. Snyggt och välstädat standardrum med god plats för tre (bäddfåtölj). Litet men funktionell badrum. Minibar och liten garderob.Bra frukost med mycket att välja på. Lite tufft att hitta parkering i anslutning till hotellet. Kanske en hotellfavort för oss framöver...

• Bodde här: juli 2018, reste med familjen
Tack CennethU
Omdömet skrevs 12 juli 2018

Stort hotell med ett fantastiskt läge invid vattnet i den gamla ombyggda packhamnen, med en stor galleria och ett stort publikt havspool-bad som närmaste grannar. Många märkliga våningsplan med hissar som måste kombineras för att nå matsalen. Höga trappor och avsatser, I entrén måste man bära sina väskor uppför en hög trappa. Handikapp-hiss finns som tar 6 minuter ner och upp! Trevliga rum, om man betalar för superior med havsutsikt. Smal, 140 cm, dubbelsäng. Dyr frukost med ganska ordinärt utbud. Alternativ finns inte, då gallerian inte öppnar förrän kl 10.00. Hotellet ligger lite avsides, det är långt hem efter en dag i city. Tågstation som nås via blåsig gångbro, ligger 10 min från hotellet. Tyst läge men tråkiga och blåsiga promenadvägar.

Tips för att välja rum: Köp till superior och havsutsikt, det är värt att vakna med solglitter över vattnet
  • Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack boa198
Omdömet skrevs 2 mars 2018 från mobil enhet

Trevligt hotell med trevlig personal. Det fanns en gångbro över järnvägen som leder in mot stan. Där fanns ett matområde som ligger i ett gammalt "slaktområde" med många restauranger, trevligt! Som hotell för semester kanske det ligger lite avsides men ändå inte så långt att promenera för att ändå komma in mot stan.

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Ninna S
alp_12, Gæsteansvarlig på Copenhagen Island, svarade på det här omdömetSvarade 18 maj 2018

Kære Ninna,
Tak for din fine anmeldelse. Det er rart, at læse at I ha nydt opholdet og området nær hotellet. Vi håber, at kunne byde jer velkommen igen en anden gang.

Venlige hilsner
Rie
booking

Omdömet skrevs 17 december 2017 från mobil enhet

Läget - 15 minuter till fots från tågstationen. Nära till Kødbyen och alla dess klubbar, restauranger och barer. Även nära till shopping (hotellet ligger i anslutning till en shopping-galleria)
Personal - Personalen var välkomnande, trevliga och lät oss checka in tidigare. De fixade även en taxi in till stan.
Rummet (3-bädds med bäddsoffa) - Trevligt med utsikt mot vattnet. Lite litet rum. Fräscht intryck. Hutlöst pris för frukost. Överlag en mycket trevlig vistelse.

Bodde här: december 2017, reste med vänner
Tack HankthetankSweden
Omdömet skrevs 12 december 2017 från mobil enhet

Bodde på detta hotell över en weekend med vänner. Hotellet ligger bra ca 10 minuters promenad från centralstationen.
Ligger precis bredvid det stora köpcentret Fisketorget. Rummen var lagom stora och även badrummet. Rummen börjar bli lite slitna och är snart i behov av lite renovering.
Frukosten var bra, dock väldigt mycket folk på söndagsmorgonen, så mycket på buffén tog slut detta gäller även sittplatser. Fick sitta och äta frukost i ett konferens rum, denna morgonen.
Restaurangen som fanns på hotellet var abonnerad på lördags kvällen, så ville man äta eller dricka något var man hänvisad till att sitta i ett konferens rum. Inte ok, tycker jag.
Hade lite förväntningar på detta hotellet, blev tyvärr lite besviken. Finns bättre hotell i Köpenhamn för samma pengar.
Ett plus var bra service och personalen.

Bodde här: december 2017, reste med vänner
Tack hakni