“Spontanresa till Köpenhamn”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Hotel Alexandra
Rankad som nummer 11 av 118 hotell i Köpenhamn
MiljöledareGuldnivå
Omdömet skrevs augusti 11 2017

Det är andra gången som vi ligger på detta hotell.

Precis som förra gången otroligt trevlig personal. Man känner sig verkligen välkommen. Trots att det är ett hotell blir det lite hemkänsla. Rummen är rymliga och välstädade. Inredningen är danska designmöbler vilket ger en trevlig känsla. Läget är perfekt. Med gångavstånd till både shopping, Tivolit, bio och matställen.

Vi bor alltid här numera, när vi är i Köpenhamn. Om man har ett rum mot gatan kan visst trafikljud förekomma.

Tips för att välja rum: Rummen mot bakgården är tystare.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack Mische G

TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs augusti 11 2017 från mobil enhet

Vi tillbringade två fantastiska dagar på detta underbara hotell. Vi i bodde i Finn Juul rummet som var så fint att man knappt ville lämna det. Men det bästa med hotellet var personalen; vilka pärlor. Det hela var en mycket trevlig upplevelse.

Bodde här: Augusti 2017, reste som ett par
Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs augusti 6 2017 från mobil enhet

Små rum men trevligt inredda. Fina möbler från danska designers. Rent och snyggt, men lite slitet parkettgolv. Badrummet var litet men tvål och bodylotion doftade gott. Duschen var trång med duschdraperi. Frukosten hade det mesta som man kunde önska och smakade bra. Receptionen hade även försäljning av lite olika saker.

Bodde här: Augusti 2017, reste som ett par
Tack Helen C
Jeppemuhlhausen, Direktør på Hotel Alexandra, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Kære Helen C,

Mange tak for din anmeldelse og input fra dit ophold her hos os på Hotel Alexandra.

Først og fremmest vil vi gerne takke dig for dine pæne ord, men vi er naturligvis kede af, at nogle ting under opholdet ikke var, som de skulle være. Vi håber, at receptionen blev informeret af dette, så vores dygtige receptionspersonale kunne være behjælpelige med at udrede de problemer der måtte have været.

I forbindelse med størrelsen på værelset, så har vi mange slags værelser her på hotellet, og vores receptions personale er altid parate på, at undersøge om en opgradering til et større værelse ville have været muligt.

Du skal have stor tak for din input og vi håber bestemt, at vi kan byde velkommen tilbage på Hotel Alexandra og i København i fremtiden.

Omdömet skrevs juni 24 2017

Läget är mycket centralt. Hotellets karaktär med designmöbler är mycket trivsamt. Rummet var fint och välstädat. Frukosten perfekt.
Bemötandet från hotellvärdar var suveränt!
Det enda minus vi kan ge är att det var alldeles för varmt i hotellrummet och samtidigt svårt att ha fönster öppet pga den mycket trafikerade gatan

• Bodde här: Juni 2017, reste som ett par
Tack Inger J
Omdömet skrevs juni 6 2017 från mobil enhet

Ett bra hotell med centralt läge, 5-10 min från huvudbangården. Rent o snyggt, trevlig personal. Retrostil. Bra frukost. Kan tänka mej att bo här igen. En liten uteträdgård att sitta i. Tillgång till att hyra cyklar.

Bodde här: Juni 2017, reste som ett par
Tack Pian8
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Köpenhamnhotell
Indre Vesterbro
Scandic Palace Hotel
Nr 22 av 118 i Köpenhamn
2 231 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Alexandra? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Alexandra

Adress: 8 H. C. Andersens Boulevard | DK-1553 Copenhagen V, Köpenhamn 1553, Danmark
Region: Danmark > Zeeland > Köpenhamn > Indre By (Innerstaden)
Bekvämligheter:
Bar/lounge Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter
Typ av hotell:
Nr 1 av Miljöhotell i Köpenhamn
Nr 15 av Romantiska hotell i Köpenhamn
Nr 16 av Affärshotell i Köpenhamn
Nr 18 av Familjehotell i Köpenhamn
Prisklass: 1 259 kr - 2 639 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Alexandra 3*
Antal rum: 61
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Ctrip TA, TripOnline SA, Expedia, Hotelopia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Alexandra. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Alexandra Hotel Copenhagen

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?