“Fantastiskt!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Hotel Alexandra
Rankad som nummer 11 av 118 hotell i Köpenhamn
MiljöledareGuldnivå
Omdömet skrevs juli 5 2012

Har precis bott på hotel Alexandra i Köpenhamn med min pojkvän och det var helt fantastisk personal och ett perfekt läge! Precis vid ströget/tivoli/stationen. Helt perfekt!! Hjälsam och trevlig personal och super god frukost!!! Får alldra högsta betyg av oss! Ska vi bo på hotell i Köpenhamn igen finns det inget tvivel om var vi ska bo! Fina och mysiga rum och toppen sköna sängar!!

• Bodde här: Juli 2012, reste som ett par
Tack emma f

Omdömet skrevs oktober 18 2011

Vi möttes av vänlig personal och fick ett superfint rum, med utsikt över HC Andersen Boulevard. Trots trafiken, kunde man sova gott. Det hördes inte upp till vårt rum. Läget är fantastiskt och allt är nära. Vi hade valt ett design rum , med Arne Jacobsen möbler. Det var superfint.
Frukost buffé tillkommer för 99 kr. Det ångrade vi att vi tog...visserligen var det mycket att valja på, men det saknades också en del. Hade hellre sovit lite längre och gått ut på stan och tagit brunch för en liknande summa pengar, och säkerligen fått mer för pengarna. Men det får vi göra nästa gång.
Detta är ett hotell man gärna besöker igen!

Tips för att välja rum: högt uppe, som vi bodde..tredje våningen. Här störst du absolut inte av biltrafiken nedanför.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: September 2011, reste som ett par
Tack Kristina C
Omdömet skrevs oktober 2 2011

Bra service. Trevligt med att hotellet bjuder på ett glas vin vid olika tillfällen. Frukosten kunde varit något bättre dock.

• Bodde här: September 2011, reste med familjen
Tack Rolf T
Omdömet skrevs december 15 2010

Hotel Alexandra överträffade våra förväntningar när vi steg in på hotellet. Utmärkt service angav var vi kunde parkera bilen, gick till och med ut på trottoaren för att visa. Väl tillbaka fick vi ett mindre rum men som var tillräckligt på alla sätt. Sköna, väl tilltagna sängar och ett rent och varmt badrum med dusch. Det jag kan anmärka på är duschdraperiet som behöver absolut bytas ut. Hotellets läge är perfekt för vårt syfte, nära till nöje, olika aktiviteter, storstadsliv och rikt kulturliv. Då vi har 40 års erfarenhet av Köpenhamn valde vi att på kvällen komma tillbaka och äta en god middag. Restaurangen är mycket inbjudande, med en sprakande brasa, avslappnad, välkomnande miljö. Uppmärksamma kypare serverade och lotsade oss genom kvällsmenyns rätter på ett väl avvägt och professionellt sätt. Trots att det under natten snöade rikligt och poliser och ambulanser tydligt aviserade sin närvaro med sirener, sov vi mycket bra. därefter frukost med väl tilltagen buffe, rikligt , väl avvägt, fräscht och med dansk prägel. Utan tvekan kommer vi att välja detta hotel för fler vistelser och tillsammans med vänner och familj.

• Bodde här: December 2010, reste som ett par
Tack Annette52
Omdömet skrevs april 20 2010

Vi blev mycket vänligt mottagna i receptionen till detta retro hotel, som andas komfort, lugn och trivsel. Min man och jag fick Börje Mogensens ljusa rymliga rum. De 3 barnen med respektive fick liknande fräscha rum av kända 50- tals arkitekter och designers. Under de dagar vi bodde på hotellet hade vi jättebra service från all personal och the lounge var vilsam att sitta i efter en promenad. Fräsch frukost buffet och ett rikligt urval. Dock saknade jag apelsinmarmeladen, scramble egg och bacon. Hotellet har ett perfekt läge med ett riktigt bra Informationscenter runt hörnet. På bekvämt gångavstånd når man Tivoli, Glyptoteket, Museer, Ströget och inte minst Hovedbangården om man kommer med tåg. Vi kommer gärna tillbaka till detta hotell vid vårt nästa besök i Köpenhamn.

• Bodde här: April 2010, reste med familjen
Tack Halvdansk
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Köpenhamnhotell
Indre Vesterbro
Scandic Palace Hotel
Nr 23 av 118 i Köpenhamn
2 227 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Alexandra? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Alexandra

Adress: 8 H. C. Andersens Boulevard | DK-1553 Copenhagen V, Köpenhamn 1553, Danmark
Region: Danmark > Zeeland > Köpenhamn > Indre By (Innerstaden)
Bekvämligheter:
Bar/lounge Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter
Typ av hotell:
Nr 1 av Miljöhotell i Köpenhamn
Nr 15 av Romantiska hotell i Köpenhamn
Nr 16 av Affärshotell i Köpenhamn
Nr 18 av Familjehotell i Köpenhamn
Prisklass: 1 267 kr - 2 631 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Alexandra 3*
Antal rum: 61
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Ctrip TA, Expedia, Hotelopia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Alexandra. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Alexandra Hotel Copenhagen

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?