National Aquarium Denmark, Den Blå Planet

Mer information
från 35,49 US$
Mer information
Omdömet skrevs 15 februari 2020 från mobil enhet

Ett jättefint akvarium med tre stora avdelningar. Perfekt för barn OCH vuxna.
Restaurangen dyr och snål som tom tar betalt för ketchup till pommes fritesen.
Vi alla tyckte det var väldigt fint. Det var inte jättestort och kunde gås igenom lätt på 3 timmar.

Datum för upplevelsen: mars 2019
Tack vigilante_moose
Omdömet skrevs 29 december 2019 från mobil enhet

Mycket trevligt och intressant söndagsnöje som uppskattas av såväl barn som vuxna. Rätt så mycket folk men såklart beroende på veckodag och tid på året!

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack georgebQ2590QQ
Omdömet skrevs 8 november 2019 från mobil enhet

Fruktansvärt att se dessa vattenlevande djur på så ynkligt tilltagna ytor. Fiskar på över en meter som trängdes och hade svårt att simma. En stor sköldpadda som inte kunde röra sig bland alla grenar i vattnet. En jättebläckfisk som satt upptryckt på en stenkant och såg ut att må väldigt dåligt! Det kändes som att vi levde på 20-talet med så dålig förståelse för hur djur mår i dessa miljöer. Jag önskar att jag aldrig varit där.....

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack LightPacker168469
Anders E, Digital editor på National Aquarium Denmark, Den Blå Planet, svarade på det här omdömetSvarade 11 november 2019

Hej

Tak for din anmeldelse, som jeg gerne vil udfordre.

Akvarierne er tilpasset til, hvilke dyr som går i dem. Nogle fisk har små akvarier, fordi at de ikke bevæger sig særligt meget. Vi er meget optaget af, at deres behov bliver opfyldt præcis som de skal, og de får den stimulering som de har brug for. Så det kan godt se trangt ud, men det er gennemtænkt.

Med venlig hilsen
Anders / Den Blå Planet

Omdömet skrevs 2 november 2019 från mobil enhet

Väl värt ett besök. Bra upplägg och variation. Allt från uttrar till fåglar, hajar och 4 miljoner liter jättetank.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack 411kristerf
Omdömet skrevs 1 november 2019 från mobil enhet

Familj med 2 tonåringar 14 o 17 år. Alla blev fascinerande. Naturmiljöer som känns identiska med verkligheten. Fräscht och väl uttänkt tematik med bra beskrivningar av djurarter och deras egenheter. Fin shop. Det enda som skulle vara bättre vore om man fick vara på ett alldeles eget besök utan andra.

Datum för upplevelsen: november 2019
1  Tack mamascan