“Underbar park mitt i centrala Köpenhamn”
Omdöme om Kongens Have

Kongens Have
Boka i förväg
Mer information
32,81 US$*
och över
Copenhagen Shore Excursion: City Sightseeing ...
Rankad som nr 31 av 397 saker att göra i Köpenhamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 22 april 2017

Hamnade i denna centrala park av misstag och det ångrar vi inte. Mysigt att strosa runt och titta på blommor och fina gräsytor, här och där en staty. Dessutom finns ett fint slott i parken.

Tack Lena W

Omdömet skrevs 24 oktober 2016

Trevlig välskött och varierande park. Här kan du se staty av H C Andersen, titta på de fina rosorna i rosenträdgården, kolla in de vackra äpplena i äppelträdgården, ha picknick på gräsmattan eller förundras över varför de dekorerat med stenklot. Varför inte passa på att passera när du har vägarna förbi.

Tack Per W
Omdömet skrevs 10 september 2016 från mobil enhet

Detta är verkligen en liten pärla mitt i stan! Stora välskötta ytor, underbara solplatser. Och rosenträdgården har verkligen underbara väldoftande rosor!

Tack MarS5101
Omdömet skrevs 24 augusti 2016 från mobil enhet

Det är en fin park med stora grönytor. Det finns en bra lekplats för barnen med gott om bänkar där föräldrarna kan ta igen sig.

Tack JPC494
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 27 juli 2016

Vi var tidigt uppe och passade på att ta en tidig promenad i Kongens Have i centrala Köpenhamn. Lite Hyde Park känsla i Köpenhamn. Och vill du ha en kaffe så är det inte långt till Torvehallarna.

Tack Cecilia F

Resenärer som tittade på Kongens Have tittade också på

Frederiksberg, Köpenhamn

Besökt Kongens Have? Berätta vad du tyckte!