“Fin park med lekplats för barn”
Omdöme om Kongens Have

Classic Copenhagen Private Walking Tour
Rankad som nr 35 av 421 saker att göra i Köpenhamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 24 augusti 2016 från mobil enhet

Det är en fin park med stora grönytor. Det finns en bra lekplats för barnen med gott om bänkar där föräldrarna kan ta igen sig.

Tack JPC494

Omdömet skrevs 27 juli 2016

Vi var tidigt uppe och passade på att ta en tidig promenad i Kongens Have i centrala Köpenhamn. Lite Hyde Park känsla i Köpenhamn. Och vill du ha en kaffe så är det inte långt till Torvehallarna.

Tack Cecilia F
Omdömet skrevs 2 juni 2016

Mitt i centrala Köpenhamn ligger Kongens Have. Det handlar egentligen om att gå in när du ändå passerar och det bör du göra. Det finns mycket gräsmatta men även fina planteringar av varierande sort. Passa på att få en stunds lugn i trafikbruset.

Tack Per W
Omdömet skrevs 23 juli 2015 från mobil enhet

Inte långt bort från all shopping och Nyhavn. Passa på att vila i en vacker park. Ångrade att vi inte matsäck med oss. Café finns.

Tack Pellefr
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 16 juli 2015 från mobil enhet

En fin och lugn park med planteringar med anor från förr.
Ligger nära botaniska och även Torvehallene ( saluhallar med allt i mat och dryck)

Tack Göran H

Resenärer som tittade på Kongens Have tittade också på

Frederiksberg, Köpenhamn
Frederiksberg, Köpenhamn

Besökt Kongens Have? Berätta vad du tyckte!