“Grön oas i Köpenhamn”

Private Tour: Copenhagen City Walking Tour
Rankad som nr 23 av 386 saker att göra i Köpenhamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juli 27 2016

Vi var tidigt uppe och passade på att ta en tidig promenad i Kongens Have i centrala Köpenhamn. Lite Hyde Park känsla i Köpenhamn. Och vill du ha en kaffe så är det inte långt till Torvehallarna.

Tack Cecilia F

Omdömet skrevs juni 2 2016

Mitt i centrala Köpenhamn ligger Kongens Have. Det handlar egentligen om att gå in när du ändå passerar och det bör du göra. Det finns mycket gräsmatta men även fina planteringar av varierande sort. Passa på att få en stunds lugn i trafikbruset.

Tack Per W
Omdömet skrevs juli 23 2015 från mobil enhet

Inte långt bort från all shopping och Nyhavn. Passa på att vila i en vacker park. Ångrade att vi inte matsäck med oss. Café finns.

Tack Pellefr
Omdömet skrevs juli 16 2015 från mobil enhet

En fin och lugn park med planteringar med anor från förr.
Ligger nära botaniska och även Torvehallene ( saluhallar med allt i mat och dryck)

Tack Göran H
Omdömet skrevs juli 3 2013

En fin och trevlig vacker park med mycket folk och barnen sprang omkring och lekte och klättrade i träd =)

Tack ZeppoMia

Resenärer som tittade på Kongens Have tittade också på

Besökt Kongens Have? Berätta vad du tyckte!