“Central park värd att besöka”
Omdöme om Kongens Have

Kongens Have
Boka i förväg
Mer information
79,66 US$*
och över
Danska Hygge Culture och historiska Köpenhamn ...
Rankad som nr 29 av 349 saker att göra i Köpenhamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 2 juni 2016

Mitt i centrala Köpenhamn ligger Kongens Have. Det handlar egentligen om att gå in när du ändå passerar och det bör du göra. Det finns mycket gräsmatta men även fina planteringar av varierande sort. Passa på att få en stunds lugn i trafikbruset.

Datum för upplevelsen: oktober 2015
Tack Per W

Omdömet skrevs 23 juli 2015 från mobil enhet

Inte långt bort från all shopping och Nyhavn. Passa på att vila i en vacker park. Ångrade att vi inte matsäck med oss. Café finns.

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack Pellefr
Omdömet skrevs 16 juli 2015 från mobil enhet

En fin och lugn park med planteringar med anor från förr.
Ligger nära botaniska och även Torvehallene ( saluhallar med allt i mat och dryck)

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack 537g_ranh
Omdömet skrevs 3 juli 2013

En fin och trevlig vacker park med mycket folk och barnen sprang omkring och lekte och klättrade i träd =)

Datum för upplevelsen: juli 2013
Tack ZeppoMia
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 18 april 2013

Koppla av och bara finnas till är ibland det bästa som finns, här kan du definitivt kunna hitta detta utan några större problem.

Det finns alla förutsättningar att uppnå detta.

Datum för upplevelsen: september 2012
Tack Sven Vode C

Resenärer som tittade på Kongens Have tittade också på

Frederiksberg, Köpenhamn
Frederiksberg, Köpenhamn

Besökt Kongens Have? Berätta vad du tyckte!