“Central park värd att besöka”
Omdöme om Kongens Have

Classic Copenhagen Private Walking Tour
Rankad som nr 35 av 421 saker att göra i Köpenhamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 2 juni 2016

Mitt i centrala Köpenhamn ligger Kongens Have. Det handlar egentligen om att gå in när du ändå passerar och det bör du göra. Det finns mycket gräsmatta men även fina planteringar av varierande sort. Passa på att få en stunds lugn i trafikbruset.

Tack Per W

Omdömet skrevs 23 juli 2015 från mobil enhet

Inte långt bort från all shopping och Nyhavn. Passa på att vila i en vacker park. Ångrade att vi inte matsäck med oss. Café finns.

Tack Pellefr
Omdömet skrevs 16 juli 2015 från mobil enhet

En fin och lugn park med planteringar med anor från förr.
Ligger nära botaniska och även Torvehallene ( saluhallar med allt i mat och dryck)

Tack Göran H
Omdömet skrevs 3 juli 2013

En fin och trevlig vacker park med mycket folk och barnen sprang omkring och lekte och klättrade i träd =)

Tack ZeppoMia
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 18 april 2013

Koppla av och bara finnas till är ibland det bästa som finns, här kan du definitivt kunna hitta detta utan några större problem.

Det finns alla förutsättningar att uppnå detta.

Tack Sven Vode C

Resenärer som tittade på Kongens Have tittade också på

Frederiksberg, Köpenhamn
Frederiksberg, Köpenhamn

Besökt Kongens Have? Berätta vad du tyckte!