“Öltillverkning förr och nu”
Omdöme om Visit Carlsberg

Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Praktisk information: Mat finns att köpa, Badrum
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

En trevlig utställning om ölet och öltillverkningens historia i Carlsberg gamla bryggeri. Jag tror att man hade fått ut betydligt mer om vi hade gått den guidade turen. Det erbjuds också ölprovning. I biljettpriset ingår ett glas öl. Det går en shuttle bus mellan Hovedbangården och Carlsberg.

Tack Annika A

Omdömet skrevs 4 mars 2018

Vilken härlig atmosfär. Gamla flaskor i massor med fina etiketter på.
Var på egen rundtur. Jättefint, välvårdat bryggeri som "still going strong".
Känn vingslaget av ölgubbarna som fraktade öl med häst. Provsmaka ölen.
Se in i historien från det säkert slitsamma arbetet till modern teknik.
Klart värt ett besök.

Tack Susanne F
Thilde J, Project Coordinator på Visit Carlsberg, svarade på det här omdömetSvarade 5 mars 2018

Kære Susanne F,

Tak fordi du har taget dig tid til at anmelde dit besøg. Vi sætter stor pris på dine positive ord og er glade for at høre, at du havde en god oplevelse på Visit Carlsberg.

Med Venlig Hilsen
Visit Carlsberg

Omdömet skrevs 14 december 2017

Carlsberg brygger är ett stort bryggeri med en mycket intressant historia. Guiderna är mycket kunniga och en rundvandring inom området, i lokaler och källare är mycket givande och intressant. Vi kompletterade rundturen med en ölprovning i Carlsberg bar. Även här underledning av en kunnig och trevlig guide. Mycket prisvärt och intressant besök.

Tack Lars B
Mathias L, other på Visit Carlsberg, svarade på det här omdömetSvarade 26 januari 2018

Kære Lars B.,

Tak for at dele dine tanker og fine anmeldelse, vi er glade for at du havde et dejligt besøg og nød vores ølsmagning og guidede tur.

Mathias Landbo

Omdömet skrevs 29 oktober 2017

Var på Carlsberg på en egen rundtur. Det var en upplevelse en jätte fint bryggeri många olika ölsorter. Stallet var himla fint med stora hästar.

Tack 369evalenaj
Louise B, Projekt Koordinator på Visit Carlsberg, svarade på det här omdömetSvarade 30 oktober 2017

Kære 369evalenaj.
Tusind tak for din meget fine anmeldelse. Det sætter vi stor pris på og det glæder os at du nød dit besøg.
Louise Bøving

Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 2 september 2017 från mobil enhet

Inte så stort som jag trodde , ölprovningen var intressant, maten sådär trodde att det skulle vara pommes till hamburgare . Maten var ganska smaklös

2  Tack Susanne L
Louise B, Projektkoordinator på Visit Carlsberg, svarade på det här omdömetSvarade 4 september 2017

Kære Susanne L,
Tak for at dele dine oplevelser og tanker om dit besøg. Vi sætter pris på din feedback, da det hjælper os til at forbedre Visit Carlsberg.
Louise Bøving

Resenärer som tittade på Visit Carlsberg tittade också på

Köpenhamn, Zeeland
Frederiksberg, Köpenhamn

Besökt Visit Carlsberg? Berätta vad du tyckte!