• Frukost ingår
Copenhagen Island(Köpenhamn)
  • Restaurang
Hotel Sct. Thomas(Köpenhamn)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
  • Pool
Official Site
Generator Copenhagen(Köpenhamn)(Mycket prisvärt!)
Omdömet skrevs 6 november 2017

Läget är perfekt på flera sätt. Nära till centrum och shoppingen samtidigt som det är nära Nörrebro och det utbud som finns där. Rena rum, sköna sängar och bra utrustat.
Frukosten är god. Parkering finns på gården för den som vill ha det. Trevlig personal som gärna hjälper till.

Tips för att välja rum: In mot gården är det tyst och fint...
  • Bodde här: november 2017, reste med vänner
Tack Oskar G
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade 9 november 2017

Tusind tak for din feedback. Det glæder os, at I kunne lide det her hos os. Ja Nørrebro ligger lige på den anden side af Dr. Louises Bro og er altid et besøg værd. Langs søbredden ligger der et virkeligt godt udvalg af restauranter, og indre Nørrebro har også virkeligt mange antikbutikker og super hyggelige cafeer. Kom tilbage en anden god gang.

Marie Thyssen /Hotel Kong Arthur

Omdömet skrevs 5 november 2017 från mobil enhet

Superengagerad personal med toppen bemötande från första stund!
Rent och fräscht och perfekt läge nära city (10minuter till hamnen) utan att ligga mitt i smeten.
Barpersonalen, frukostpersonalen, spapersonalen... alla har varit så tillmötesgående!
Rekommenderar varmt ett besöka på Spa Ni’mat som ligger i samma byggnad!
Och testa barens espresso martini!

Bodde här: november 2017, reste med familjen
1  Tack Melodie T
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade 6 november 2017

Wonderful to read you nice words! We are really glad to know that you enjoyed it here. We will be looking forward to welcoming you back any time!

All the best
Marie Thyssen /Hotel Kong Arthur

Omdömet skrevs 13 oktober 2017

Bodde två nätter på Hotel Kung Arthur i Köpenhamn under 'Tomorrow Urban Travel Conference' och hade det väldigt bra. Rum 416 är rymligt och ligger inåt gården så det är tyst under natten. Härlig säng om än lite gnekig för en sådan person som jag som rör mig mycket under natten. Safe på rummet, litet kylskåp med fyra vattenflaskor är bra. Badrummet helt nyrenoverat och väldigt fina handdukar och stora schampoo- och tvålflaskor som en del gäster tror det är OK att ta med sig hem fast de kanske kostar 150 kronor styck. Mellan 16-18 varje dag är det Cozy Hour i baren precis bredvid receptionen men det är gott om plats och en av kvällarna var det en fantastisk jazzduo, bas och piano som skapade en härligt internationell stämning bland gästerna. Frukosten är klart godkänd med perfekt löskokta ägg, en matig korvrätt där det serveras potatis och ungsrostade grönsaker. Här finns tre sorters juice men inte apelsinjucie därför att apelsinerna kommer från ett land långt borta. Det kallas hållbarhetstänkande, men vill du ha apelsiner får du handla på staden där man fortfarande tycker att det är OK med apelsiner. Bra service, härliga personer i receptionen och även om det var heltäckningsmattor i mitt rum fungerade det bra. Bodde här för 16 år sedan och det känns som ett helt nytt hotell. Kommer tillbaka!

Tips för att välja rum: Boka rum 416 om du vill ha det tyst om natten
  • Bodde här: oktober 2017, reste i arbetet
Tack Roger K
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade 16 oktober 2017

Tusind tak for din fine anmeldelse. Vi er glade for at du har taget dig tiden til at give os feedback. Vi tager både negativ og positiv feedback meget seriøst.

Hvor er jeg glad for at du har nydt dit ophold i København, her hos os. Dejligt at høre at du har nydt vores morgenmad og ligeledes vores cozy hour. Vi synes cozy hour er en god måde for vores gæster til at socialisere med hinanden eller bare slappe af efter en lang dag på arbejdet, evt. med en god bog.

Vi glæder os meget til at byde dig velkommen næste gang.

Omdömet skrevs 8 oktober 2017

Ett helt fantastiskt hotell! Från att man kliver in genom dörren till man åker hem får personalen en att känna sig otroligt välkommen. Personliga utan att vara påträngande och alltid med ett öra för dina behov - stort som smått. Vi bodde i ett av SPA-rummen som var stort och mysigt inrett och med egen jacuzzi. Hade bokat massage och efter den fick vi en fantastisk tallrik med anti pasti och vin och en värdinna som tog väl hand om oss. Den ekologiska frukosten är riklig med massa godsaker! Läget är lugnt och tyst trots att det bara är några minuters promenad till Nørreport och Ströget. Jag fyllde år under vårt besök vilket personalen uppmärksammade och efter en dag på stan så kom vi hem till en vinflaskan, en påse tryfflar och ett grattiskort från receptionen. Bara en sån sak!

• Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Camilla N
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2017

Det gør os utroligt glade at læse dine fine kommentarer, Tusind tak. Vi er glade for at du har nydt dit ophold i København og her hos os.

Tak fordi du nævner mine kollegaer både i receptionen, spaen og morgenmaden. De gør alle deres ypperste for at skabe en god oplevelse for gæsterne og jeg ved at de vil værdsætte din anmeldelse meget.
Dejligt du synes godt om vores New Nordic morgenmad, det er et nyt koncept med fokus på at give vores gæster en oplevelse af vores lokale kultur og råvarer, samtidig med at vi har højt fokus på bæredygtighed.

Vi ser frem til at byde jer velkommen en anden god gang.

Omdömet skrevs 18 september 2017

Andra gången jag besökte hotellet. Första gången med maken, som en parhelg, andra gången med tjejgänget. Lika populärt båda gångerna!
Härligt läge och väldigt skön och avslappnad atmosfär när man kliver in i lobbyn.
Väldigt härligt SPA och mycket bra ekologisk frukost.

• Bodde här: september 2017, reste med vänner
Tack marialP4579IV
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2017

Tusind tak for din utroligt fine tilbagemelding - det gør os simpelthen så glade at læse jeres søde ord. Vi værdsætter virkelig at i har taget jer tiden til at lave denne tilbagemelding.

Dejligt at høre at i har nydt jeres ophold begge gange og skønt at i er vendt tilbage. Det betyder meget for os.

Vi håber vi får muligheden for at byde jer velkommen igen i den nærmeste fremtid.