“Som att komma hem!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Hotel Kong Arthur
Rankad som nummer 10 av 118 hotell i Köpenhamn
Omdömet skrevs oktober 8 2017

Ett helt fantastiskt hotell! Från att man kliver in genom dörren till man åker hem får personalen en att känna sig otroligt välkommen. Personliga utan att vara påträngande och alltid med ett öra för dina behov - stort som smått. Vi bodde i ett av SPA-rummen som var stort och mysigt inrett och med egen jacuzzi. Hade bokat massage och efter den fick vi en fantastisk tallrik med anti pasti och vin och en värdinna som tog väl hand om oss. Den ekologiska frukosten är riklig med massa godsaker! Läget är lugnt och tyst trots att det bara är några minuters promenad till Nørreport och Ströget. Jag fyllde år under vårt besök vilket personalen uppmärksammade och efter en dag på stan så kom vi hem till en vinflaskan, en påse tryfflar och ett grattiskort från receptionen. Bara en sån sak!

• Bodde här: Oktober 2017, reste som ett par
Tack Camilla N
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade oktober 9 2017

Det gør os utroligt glade at læse dine fine kommentarer, Tusind tak. Vi er glade for at du har nydt dit ophold i København og her hos os.

Tak fordi du nævner mine kollegaer både i receptionen, spaen og morgenmaden. De gør alle deres ypperste for at skabe en god oplevelse for gæsterne og jeg ved at de vil værdsætte din anmeldelse meget.
Dejligt du synes godt om vores New Nordic morgenmad, det er et nyt koncept med fokus på at give vores gæster en oplevelse af vores lokale kultur og råvarer, samtidig med at vi har højt fokus på bæredygtighed.

Vi ser frem til at byde jer velkommen en anden god gang.

Amalie Holm / Hotel Kong Arthur

Omdömet skrevs september 18 2017

Andra gången jag besökte hotellet. Första gången med maken, som en parhelg, andra gången med tjejgänget. Lika populärt båda gångerna!
Härligt läge och väldigt skön och avslappnad atmosfär när man kliver in i lobbyn.
Väldigt härligt SPA och mycket bra ekologisk frukost.

• Bodde här: September 2017, reste med vänner
Tack marialP4579IV
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade september 20 2017

Tusind tak for din utroligt fine tilbagemelding - det gør os simpelthen så glade at læse jeres søde ord. Vi værdsætter virkelig at i har taget jer tiden til at lave denne tilbagemelding.

Dejligt at høre at i har nydt jeres ophold begge gange og skønt at i er vendt tilbage. Det betyder meget for os.

Vi håber vi får muligheden for at byde jer velkommen igen i den nærmeste fremtid.

Amalie Holm / Hotel Kong Arthur

Omdömet skrevs maj 7 2017 från mobil enhet

Bodde här fredag-söndag och är riktigt nöjd. Trevlig och serviceminded personal och trevlig frukostbuffé.

Vi gick ner till vattnet och satt i gräset i kvällssolen så läget var ett plus. I övrigt gångavstånd till Ströget (ca 15 min kanske)

Bodde här: Maj 2017, reste med vänner
Tack aRhoos
ArthurHotels, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade maj 18 2017

Det er så dejligt at læse jeres fine anmeldelse. Så skønt at høre at i nød opholdet.
Ja, vi har en dejlig beliggenhed - lidt væk fra den værste trafik - og alligevel tæt på shoppingområder og strøget.

Vi glæder os til at byde jer velkommen en anden gang.

Mange hilsner
Sus la Cour/Hotel Kong Arthur

Omdömet skrevs april 30 2017 från mobil enhet

Ett mycket trevligt hotell.
Läget är mycket bra lagom långt till Nyhavn och centrum
Väldigt trevlig och service inriktad personal.
En mycket väl tilltagen frukost .
Hotellet är inte jättestort utan lite mindre och väldigt mysigt.
Trevlig lobby och en väldigt mysig innergård.
Rummen inte jättestora ,men fullt tillräckliga
Hotellet känns rent och fräscht.
Tyvärr saknas luftkonditionering vilket kan innebära varma rum på sommaren.

Jag kan verkligen rekommendera detta hotell och vi kommer återvända

Bodde här: April 2017, reste med vänner
1  Tack Mno4
ArthurHotels, Guest Relations Manager på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade maj 1 2017

Thank you so much for your review. We are so glad you liked it here. We think we have the best location being situated close by the food market, Noerreport Station and the Copenhagen lakes, and with the local neighborhood Noerrebro right across the historic Dr. Louise's Bridge.

We are looking forward to welcoming you again some time.

All the best
Marie Thyssen /Hotel Kong Arthur

Omdömet skrevs april 17 2017 från mobil enhet

Trevligt hotell med trevlig personal. God frukost där allt var ekologiskt & mycket hemmagjort.
Skön säng, den kunde nog behöva att ett par skruvar drogs åt lite hårdare så att den inte knarrade eller rörde sig så fort man vände sig i sängen.
Gångavstånd till Tivoli & Ströget

Bodde här: April 2017, reste med familjen
Tack 5MariaG55
ArthurHotels, Guest Relations Manager på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade april 24 2017

Tusind tak for jeres søde ord. Vi er så glade for at høre, at I havde et godt ophold her og kunne lide morgenmaden. Jeg fortæller vores teknikere, at de skal tjekke sengene. Vi håber vi ser jer igen en anden god gang. Og næste gang i et værelse med en seng, der ikke knirker ;-)

Marie Thyssen /Hotel Kong Arthur

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Köpenhamnhotell
Ibsens Hotel
Nr 23 av 118 i Köpenhamn
4 276 omdömen
Axel Guldsmeden - Guldsmeden Hotels
Visa priser

Besökt Hotel Kong Arthur? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Kong Arthur

Adress: Norre Sogade 11, Köpenhamn 1370, Danmark
Region: Danmark > Zeeland > Köpenhamn > Indre By (Innerstaden)
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Spa Sviter
Typ av hotell:
Nr 2 av Spahotell i Köpenhamn
Nr 8 av Lyxhotell i Köpenhamn
Nr 19 av Affärshotell i Köpenhamn
Nr 19 av Romantiska hotell i Köpenhamn
Prisklass: 980 kr - 3 244 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Kong Arthur 4*
Antal rum: 156
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Kong Arthur. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Kong Arthur Copenhagen
Kong Arthur Hotel

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?