Omdömet skrevs 4 januari 2015

Hotellet ligger bra till i stan, rummet var relativt litet men bekvämt. I baren bjöds man på ett glas vin på eftermiddagen, vin av god kvalitet. Frukosten var inte så omfattande men OK. Hade möjlighet att utnyttja ett Spa som fanns i byggnaden men det gjorde vi aldrig.

• Bodde här: november 2014, reste i arbetet
Tack Erika T
Omdömet skrevs 5 december 2014 från mobil enhet

Ett fint hotell med bra läge. Personalen är serviceminded och hjälpsamma. Rummen är lite små men i det stora hela så var det en väldigt positiv upplevelse och jag kommer absolut att bo där igen om tillfälle erbjuds. SPAt såg fantastiskt ut även om jag aldrig fick möjlighet att nyttja det.

Bodde här: december 2014, reste i arbetet
Tack Bjorn B
HotelCopenhagen, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade 11 december 2014

Hej Bjørn B

Tusind tak for anmeldelsen. Vi er virkeligt glade for, at du følte dig godt tilpas her på Kong Arthur. Jeg håber du får mulighed for at prøve spaen, næste gang du kommer. Men det undrer mig, du nævner en personalefest. For vi har ikke personalefester på Kong Arthur. Hvis du boede her den første uge i december, havde vi en mindre gruppe en aften, der spiste i vores glasrestaurant. Måske er det den, du tænker på.

De bedste hilsner
Marie Thyssen /Arthur Hotels

Omdömet skrevs 18 augusti 2014

Ligger något utanför de centrala delarna, men trevligt med en promenad i Köpenhamn som bara tar 15 min till Rådhusplatsen,
Stora fina rum med fina sängar och med bubbelbad ingår,
Fantastisk fin frukost (morgonmad) i trevlig miljö,
Ligger även nära Torvehallarna som är sevärt !
Kommer gärna tillbaka till detta trivsamma hotell.

• Bodde här: maj 2014, reste som ett par
Tack clarion99
Omdömet skrevs 5 augusti 2014 från mobil enhet

Ett mysigt hotell med trevliga rum.
Fast trångt på toaletterna!
Med ett hotell i den prisklassen förväntar man sig lite mer för pengarna! Att rummen inte hade luftkonditionering gjorde inte vistelsen bättre då det var olidligt varmt på rummen. Att öppna fönster hjälpte inte till då det var alldeles för mycket liv utanför. De påstår att det är för miljön men ett hotell som är så dyrt och inte kan erbjuda den komforten till sina gäster tilltalar inte oss alls.
Trevligt att de bjöd på vin en timma under kvällen men i övrigt var inte personalen i baren utbildade, när vi frågade va vissa drinkar innehöll(som stod på deras drinklista) fick vi till svar: vet inte, vänta ett tag så ska jag kolla.

Bodde här: augusti 2014
Tack bellaUppsala
Omdömet skrevs 8 juli 2014

Kan varmt rekommendera de nya SPA rummen på Kong Arthur! Varma fäger med detaljer som bambu, buddhastayer, morgonrockar, härliga SPA-inspirerande krämer/schampoo etc! Som alltid är dessutom receptionen så trevlig och läget i närheten av saluhallen "Torvehallarna", sjöarna, shopping och mysiga restauranger blir pricken över i:et! Jag kommer tillbaka!

• Bodde här: juli 2014, reste ensam
Tack Beeaach2013