“Mysigt hotell med SPA”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Hotel Kong Arthur
Rankad som nummer 10 av 119 hotell i Köpenhamn
Omdömet skrevs januari 25 2015

Vi har haft en mysig SPA-weekend på Hotel Kong Arthur! De har inrett hotellrum på en våning med SPA-känsla. Vårt rum var mysigt, dock i minsta laget, med skön säng och många kuddar. Badrummet var mysigt och bjöd på extra fina schampo och duschkräm. Tyvärr var duschen endast en hörna med duschdraperi i tyg. Hotellets SPA-avdelning var riktigt fin med två bastu, en jacuzzi, fisk-SPA till fötterna och en mysig loungemiljö. Vi njöt av massage som var riktigt bra.
På eftermiddagen kl 17-18 bjöd hotellet på ett glas rött vin i baren som ligger vid receptionen.
Vi återvänder gärna.

Tips för att välja rum: Boka gärna SPA-paket så får ni rum på SPA-våningen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Januari 2015, reste som ett par
Tack Hungrig2013

Omdömet skrevs januari 4 2015

Hotellet ligger bra till i stan, rummet var relativt litet men bekvämt. I baren bjöds man på ett glas vin på eftermiddagen, vin av god kvalitet. Frukosten var inte så omfattande men OK. Hade möjlighet att utnyttja ett Spa som fanns i byggnaden men det gjorde vi aldrig.

• Bodde här: November 2014, reste i arbetet
Tack Erika T
Omdömet skrevs december 5 2014 från mobil enhet

Ett fint hotell med bra läge. Personalen är serviceminded och hjälpsamma. Rummen är lite små men i det stora hela så var det en väldigt positiv upplevelse och jag kommer absolut att bo där igen om tillfälle erbjuds. SPAt såg fantastiskt ut även om jag aldrig fick möjlighet att nyttja det.

Bodde här: December 2014, reste i arbetet
Tack Bjorn B
HotelCopenhagen, Gæsteansvarlig på Hotel Kong Arthur, svarade på det här omdömetSvarade december 11 2014

Hej Bjørn B

Tusind tak for anmeldelsen. Vi er virkeligt glade for, at du følte dig godt tilpas her på Kong Arthur. Jeg håber du får mulighed for at prøve spaen, næste gang du kommer. Men det undrer mig, du nævner en personalefest. For vi har ikke personalefester på Kong Arthur. Hvis du boede her den første uge i december, havde vi en mindre gruppe en aften, der spiste i vores glasrestaurant. Måske er det den, du tænker på.

De bedste hilsner
Marie Thyssen /Arthur Hotels

Omdömet skrevs augusti 18 2014

Ligger något utanför de centrala delarna, men trevligt med en promenad i Köpenhamn som bara tar 15 min till Rådhusplatsen,
Stora fina rum med fina sängar och med bubbelbad ingår,
Fantastisk fin frukost (morgonmad) i trevlig miljö,
Ligger även nära Torvehallarna som är sevärt !
Kommer gärna tillbaka till detta trivsamma hotell.

• Bodde här: Maj 2014, reste som ett par
Tack clarion99
Omdömet skrevs augusti 5 2014 från mobil enhet

Ett mysigt hotell med trevliga rum.
Fast trångt på toaletterna!
Med ett hotell i den prisklassen förväntar man sig lite mer för pengarna! Att rummen inte hade luftkonditionering gjorde inte vistelsen bättre då det var olidligt varmt på rummen. Att öppna fönster hjälpte inte till då det var alldeles för mycket liv utanför. De påstår att det är för miljön men ett hotell som är så dyrt och inte kan erbjuda den komforten till sina gäster tilltalar inte oss alls.
Trevligt att de bjöd på vin en timma under kvällen men i övrigt var inte personalen i baren utbildade, när vi frågade va vissa drinkar innehöll(som stod på deras drinklista) fick vi till svar: vet inte, vänta ett tag så ska jag kolla.

Bodde här: Augusti 2014
Tack bellaUppsala
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Köpenhamnhotell
Ibsens Hotel
Nr 23 av 119 i Köpenhamn
4 276 omdömen
Axel Guldsmeden - Guldsmeden Hotels
Visa priser

Besökt Hotel Kong Arthur? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Kong Arthur

Adress: Norre Sogade 11, Köpenhamn 1370, Danmark
Region: Danmark > Zeeland > Köpenhamn > Indre By (Innerstaden)
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Spa Sviter
Typ av hotell:
Nr 2 av Spahotell i Köpenhamn
Nr 8 av Lyxhotell i Köpenhamn
Nr 19 av Romantiska hotell i Köpenhamn
Nr 19 av Affärshotell i Köpenhamn
Prisklass: 981 kr - 3 295 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Kong Arthur 4*
Antal rum: 156
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Kong Arthur. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Kong Arthur Copenhagen
Kong Arthur Hotel

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?