Kostnadsfri avbokning till den 21-10-03
Expedia.com147 US$
Priceline148 US$
CheapTickets147 US$
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Hotellet ligger väldigt centralt och byggnaden är av charmigt äldre årgång. Där upphör de positiva inslagen.
Extremt hög ljudnivå utanför och de äldre fönsterna gjorde inget för att ens nattsömn skulle bli bättre.
Mycket liten och trång toalett.
Frukostbuffén var väldigt liten och det var extremt trångt. Personalen blundade helt för att fler än det tillåtna antalet tog för sig av det lilla utbudet. Coronarestriktionerna efterlevdes alltså inte alls. Fanns dessutom ingen soja- eller havremjölk till kaffet. Svagt, det har väl alla hotell nuförtiden.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Nille12345
Omdömet skrevs 1 augusti 2020

Trevligt och centralt hotell med inredning i svart, men OJ så varmt. Temperaturen ute var 21 grader men det var säkert 25 på rummet och det var inte svalare på morgonen. Som tur var fanns fläkt på rummet men det hjälpte inte mycket.
Boka inte under sommaren är mitt tips.

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack 172ulrikaa
Filmon Abraham, Guest Services / Front Office på Hotel Kong Frederik, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2020

Dear Guest,

Let me begin by thanking you for leaving feedback regarding your stay at Kong Frederik.

That said, I’m sorry about the heat you experienced during your stay. The hotel itself is an older building and therefore there is no AC available in the rooms. We try hard to accommodate and lessen the heat by providing fans for our guests to use during their stay, and by airing out the rooms before arrival.

However, the heat does provide an amazing chance to tour Copenhagen! Though we unfortunately can’t do anything about the weather directly, I hope you will give Kong Frederik another try the next time you visit Copenhagen!

Med venlig hilsen/Best wishes,

Daniel G. Kassaye
Supervisor

HOTEL KONG FREDERIK

Omdömet skrevs 6 januari 2020

Ett hyfsat alternativ om man vill bo centralt i Köpenhamn utan att betala för mycket. Trevlig atmosfär, men ganska små rum som är lite slitna. Restaurang och bar lämnar en del att önska, men frukosten var ok. Bemötande, ut- och incheckning fungerande bra.

Datum för vistelsen: december 2019
1  Tack 349andersd
Filmon A, Front Office Manager på Hotel Kong Frederik, svarade på det här omdömetSvarade 7 januari 2020

Kære 349andersd,

Tusind tak for din tilbagemelding vedrørende dit ophold på First Hotel Kong Frederik!

Dine tilbagemelding er vigtig for os og skulle der være noget du mener at vi bør forbedre, så hører vi gerne fra dig igen.

Jeg ser frem til at byde velkommen tilbage ved en senere anledning.

Med venlig hilsen / Best regards,

Filmon Abraham
Front Office Manager

FIRST HOTEL KONG FREDERIK
________________

Omdömet skrevs 15 december 2019 från mobil enhet

Började med att de ville ha 200dkr för att checka in knappt två Timmar tidigare. Vi avstod det. Dock kunde vi fylla i allt som behövdes o fick incheckning klart, detta hade mindre betydelse då vi blev ståendes i receptionen i evigheter när vi väl skulle hämta ut nyckeln senare på kvällen. Rummet va litet ofräscht och utan utsikt med en dusch som inte fungerade överhuvudtaget, när detta påpekades valde de att inte ens bemöta kritiken. frukosten va mycket knapphändig
Kommer inte bo där igen..

Datum för vistelsen: december 2019
1  Tack tobiasj432
FilmonAbraham, Front Office Manager på Hotel Kong Frederik, svarade på det här omdömetSvarade 23 december 2019

Kära tobiasj432

Först tack för att du ger feedback om vårt hotell!

Jag är glad att höra att du tyckte om din vistelse här hos oss på Kong Frederik. Jag kommer att dela dina goda känslor med den personal som arbetade hårt för att tillhandahålla dessa tjänster till dig. Men på samma anmärkning är jag ledsen att din upplevelse inte var på topp. Tack så mycket för att du pekade ut områden där du tror att vi skulle kunna förbättra. Jag tar dessa till hjärtat och hoppas på möjligheten att visa en förbättrad och bättre service nästa gång du bestämmer dig för att besöka Köpenhamn.

Om det finns något annat du vill lägga till, tveka inte att kontakta mig.

Vänliga hälsningar / Bästa önskningar,

Filmon Abraham
Hotel Manager

FIRST HOTEL KONG FREDERIK

Omdömet skrevs 26 november 2019

Mysigt hotel med centralt läget och nära till allt.

Rummen är ganska stora och sängarna bra.
Vi hade problem med att ett element gick för fullt och det blev för varmt och det gick tyvätt inte att fixa.

Rummet vätter mot gatan och fredag / lördag var det en hel del ljud sent från nattklubben på andra sidan gatan. Speciellt problematiskt när vi var tvugna att vädra pga trasigt element.

Frukosten var mycket bra och hag saknade bara fler juice sorter.

Jag saknar ett gym på hotellet.

Trevlig personal och rimligt pris.

Datum för vistelsen: november 2019
1  Tack CaptainFrost