Omdömet skrevs 2 december 2017

Min parter överraskade mig med en Weekend i Köpenhamn och en vistelse på detta fantastiska hotell. Vi kom lite tidigare en incheckningstid men var inga problem bagaget togs om hand och vi checka vi fick rum 202, min partner hade bokat en Superion Junior Suite. Vi vart visade upp till rummet, där var bagaget på plats och Blommor Champagne Hemmagjord choklad väntade. chokladen var en besvikelse fick känslan av fabriksgjorda nötter överdraget med choklad i en sulfanpåse. vi beställde upp rumservice då vi var lite hungriga efter resan, servicen var snabb och vi fick upp varsin Club Sandwich tyvärr något torr och serverades bara med potatis chips i stället för pommes frites. Rummet ligger in mot gården så ingen utsikt men är stort och med en skön säng men saknar badkar i badrummet när det är en Suite, och 202 är nog inte det bästa rummet tyvärr, en annan liten miss, vi var två herrar och fick varje kväll ett par dam och ett par herr tofflor samt en stor och liten morgonrock hängde i badrummet, Hotellet har en fantastisk SPA avdelning med pool och bastu på fredag eftermiddagen hade vi bokat några behandlingar och dom var helt underbara mycket trevlig och personlig personal. Frukosten är mycket god och fräsch med trevlig service som man njuter av länge, En middag i restaurangen är väl värt ett besök även restaurangbaren att ta en drink i. Jag fick en minnesvärd vistelse med några små besvikelser. som kanske inte borde varit på detta fantastiska Hotell.

• Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack niclas_lindfors
Omdömet skrevs 13 augusti 2017

Då var det dax att bo på detta prestigefyllda hotell. Och som ett av norra Europas lyxigaste hotell var förväntningarna mycket höga!
Jag anlände med bil och mottogs direkt av personalen som direkt lastade upp bagaget på en bagagevagn. Bilen kan man få parkerad i ett garage vilket jag gjorde. En trevlig och leende inchecknings personal mötte upp och checkade in oss och följde även med till rummet och visade alla tekniska saker. Rummet var mycket smakfullt med dämpande lugna färger. Sängen var skön och rummet mycket rent. Minibaren var välfylld, med det kostar om man tar något där. Vi fick problem med tvn på lördagskvällen och man ansträngde sig verkligen för att rätta till felet.
Använde även deras fantastiska spa avdelning även där möttes vi av mycket trevlig personal. En underbar pool svalkade efter en hård svettig arbetsdag.
Restaurang Marchall även den otrolig med service och leenden utöver det vanliga.
Men var beredd att betala lite extra för läget och servicen. Men det är värt var enda danskkrona!
När vi skulle åka därifrån kallade jag fram min bil och blev riktigt glad och överraskad när jag såg att de hade laddat med vattenflaskor i bilen. Tack för det och en underbar vistelse. Säger som en känd man har sagt: I Will be back!

Tips för att välja rum: Ät en middag i deras restaurang!
  • Bodde här: augusti 2017, reste i arbetet
1  Tack traveler2000200
Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Från att bilen stannade utanför hotellet fram till att vi lämnade, och fick med några flaskor kallt vatten för vår bilfärd hem, fanns inget mer att önska av ett hotell. Servicen är helt fantastisk, hotellet är otroligt vackert, sängarna ovanligt sköna, ja allt stämmer ner till minsta beståndsdel på Hotel D'Angleterre.

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Rikardz
Omdömet skrevs 17 april 2017

Klassiskt hotell som alltid har varit bra men blivit hel sagolikt efter renoveringen. Kostar en del men är helt klart prisvärd. Enda nackdelen var att inomhuspoolen var ganska kall. Helt klart ett av de bästa hotellen i skandinavien.

Bodde här: maj 2016
Tack raingate
Omdömet skrevs 23 december 2016

Det som skiljer detta hotell från andra 5 stjärniga hotell i Norden är att känslan är annorlunda, det känns riktigt speciellt och personligt och såklart lyxigt i en egen klass. Servicen är fantastisk utan att vara pretentiös. Vi bodde i den lilla sviten med utsikt mot torget. Det rekommenderas. En upplevelse.

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack 618Henrik_S