• Frukost ingår
Copenhagen Island(Köpenhamn)
Copenhagen Admiral Hotel(Köpenhamn)
  • Restaurang
Hotel Sct. Thomas(Köpenhamn)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
  • Kostnadsfritt internet
Tivoli Hotel(Köpenhamn)
  • Pool
  • Rumservice
Official Site
Omdömet skrevs 13 augusti 2017

Då var det dax att bo på detta prestigefyllda hotell. Och som ett av norra Europas lyxigaste hotell var förväntningarna mycket höga!
Jag anlände med bil och mottogs direkt av personalen som direkt lastade upp bagaget på en bagagevagn. Bilen kan man få parkerad i ett garage vilket jag gjorde. En trevlig och leende inchecknings personal mötte upp och checkade in oss och följde även med till rummet och visade alla tekniska saker. Rummet var mycket smakfullt med dämpande lugna färger. Sängen var skön och rummet mycket rent. Minibaren var välfylld, med det kostar om man tar något där. Vi fick problem med tvn på lördagskvällen och man ansträngde sig verkligen för att rätta till felet.
Använde även deras fantastiska spa avdelning även där möttes vi av mycket trevlig personal. En underbar pool svalkade efter en hård svettig arbetsdag.
Restaurang Marchall även den otrolig med service och leenden utöver det vanliga.
Men var beredd att betala lite extra för läget och servicen. Men det är värt var enda danskkrona!
När vi skulle åka därifrån kallade jag fram min bil och blev riktigt glad och överraskad när jag såg att de hade laddat med vattenflaskor i bilen. Tack för det och en underbar vistelse. Säger som en känd man har sagt: I Will be back!

Tips för att välja rum: Ät en middag i deras restaurang!
  • Bodde här: augusti 2017, reste i arbetet
1  Tack traveler2000200
Omdömet skrevs 3 juli 2017 från mobil enhet

Från att bilen stannade utanför hotellet fram till att vi lämnade, och fick med några flaskor kallt vatten för vår bilfärd hem, fanns inget mer att önska av ett hotell. Servicen är helt fantastisk, hotellet är otroligt vackert, sängarna ovanligt sköna, ja allt stämmer ner till minsta beståndsdel på Hotel D'Angleterre.

Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Rikardz
Omdömet skrevs 17 april 2017

Klassiskt hotell som alltid har varit bra men blivit hel sagolikt efter renoveringen. Kostar en del men är helt klart prisvärd. Enda nackdelen var att inomhuspoolen var ganska kall. Helt klart ett av de bästa hotellen i skandinavien.

Bodde här: maj 2016
Tack Greeboss
Omdömet skrevs 23 december 2016

Det som skiljer detta hotell från andra 5 stjärniga hotell i Norden är att känslan är annorlunda, det känns riktigt speciellt och personligt och såklart lyxigt i en egen klass. Servicen är fantastisk utan att vara pretentiös. Vi bodde i den lilla sviten med utsikt mot torget. Det rekommenderas. En upplevelse.

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack 618Henrik_S
Omdömet skrevs 6 juli 2016 från mobil enhet

Detta hotell har verkligen hög klass. Personalen är hjälpsamma och trevliga. Rummet var rent, mysigt och väldigt tyst. Spaavdelningen ingår i priset, dock hade vattnet i poolen kunnat vara något varmare, men det är en smaksak. Det går bra att ta en öl eller kaffe i baren intill restaurang Marchal, som även denna är värt ett besök. Frukosten hoppade vi över denna gång. Där finns oxå en utsökt champagnebar. Hotellet ligger vackert nära Nyhavn med en massa restauranger och turister, och shoppinggatan Ströget precis bredvid. Detta är helt enkelt Hotellet att bo på när du är i Köpenhamn!

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
2  Tack videokrubban