ProfilHotels Mercur Hotel
Hotel Christian IV(Köpenhamn)
Copenhagen Strand(Köpenhamn)
  • Bar/lounge
Hotel Sct. Thomas(Köpenhamn)(Mycket prisvärt!)
  • Kostnadsfritt internet
Hotel Alexandra(Köpenhamn)
Scandic Copenhagen(Köpenhamn)
Agoda.com
Agoda.com
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs december 1 2016

Som sagt, läget kan man verkligen inte klaga på, du har gångavstånd till det mesta och annars så finns det cyklar att hyra direkt på andra sidan gatan. Däremot är rummen ganska dåligt ljudisolerade så är man ljudkänslig kan detta vara ett problem.

Rummet vi fick var fräscht och kändes helt okej. Frukosten däremot var inget vi jublade över. Ganska snålt om alternativ och osmidig servering. Om man vill ha Scandic-frukosten kommer man inte bli nöjd.

• Bodde här: November 2016, reste med vänner
Tack ungdom
Omdömet skrevs oktober 13 2016 från mobil enhet

Fräscht standardhotell nära centralstation med gångavstånd till tivoli, ströget och ungefär allt annat.

Frukosten var bra, personalen trevlig, rummet fräscht och välstädat.
Varmt och klimatbehagligt rum, öppningsbara fönster.
Hård skön säng, hög hård kudde dvs jag hade nytta av min privata platta som alltid följer med.

Parkeringshus runt hörnet till vettigt dygnspris.

Prisvärt!

Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Tack Alfi R
Omdömet skrevs augusti 28 2016 från mobil enhet

Ingen room service, ej fungerande wi-fi, svarta hårstrån i sängen, dålig service, äcklig frukost, spindlar bland frukten, otrevlig & ohjälpsam personal, ingen AC, mycket oljud, ingen egen restaurang, för liten hiss, nergånget, stopp i duschen. Usch - äckligt över lag!

Bodde här: Augusti 2016, reste med familjen
1  Tack Charlotte L
Omdömet skrevs augusti 7 2016

Kändes som att de lagt all kraft på att hålla receptionen "up to date" men misslyckats gravt när det kommer till rummen. Omodernt, luktade konstigt och ljudnivån var väldigt hög. Ligger precis bredvid en högt trafikerad väg.
Jag blev väl bemött av en svensk tjej i receptionen, hon var super trevlig. Detta var vid incheckning.
Dock hade jag inte samma tur när jag senare skulle be om hjälp att hitta en mataffär. Hon som hjälpte mig nu var Dansk och väldigt ointresserad, kanske var det för att hon inte fattade Svenska som jag använde mig av först. När jag bytte till engelska förstod hon dock fortfarande inte och insisterade med att jag skulle gå till ett café hela tiden. Till slut släppte det och hon guidade mig rätt, NETTO fanns på samma gata på hörnet av huset. Jag skulle inte bo här igen.

Bodde här: Oktober 2015
1  Tack Jenny J
Omdömet skrevs augusti 4 2016

Fräscht standard hotell med perfekt läge för att utforska allt var Köpenhamn har att erbjuda - superkort promenadavstånd till alla turistattraktioner så som Tivoli och Ströget och en liten längre promenad till de mysiga områden runt Nørreport och Vestebro samt alla restauranger runt Köttbyn.

Hotellet i sig är av det enklare slaget, något slitna rum utan AC vilket var rätt så jobbigt då det var värmebölja i Köpenhamn under vårt besök. Som tur var fanns en fläkt på rummet. Sängar och kuddar är sköna, helt OK utbud på tv-kanaler, lugnt och tyst trots närheten till tågstationen (går dock ej att ha fönstret öppet, då känns det som att tågen gnisslar förbi vid sängen...). Frukosten är av standardslaget, men du äter dig definitivt mätt. Synd bara att det var varmt som i en bastu i restaurangen.

Plus i kanten för den något hemliga innergården som låg ett par trappor upp från receptionen. Där finns tennisbana och flertalet loungemöbler.

• Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Hanna60013