“3,5 bra, men inget stod ut”
Omdöme om City Kroen

City Kroen
Rankad som nr 2 328 av 2 911 Restauranger i Köpenhamn
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Indre By (Innerstaden)
Omdömet skrevs 4 juni 2017

Hade deal på Holbergplatte fläskestek med rödkål, spätta med remolad ägg majo räka ost grovt bröd, kakor o druvor. Allt gott o fräscht. Lite tråkig lokal, men går sitta ute

Tack Bibbi725

Omdömet skrevs 5 februari 2017

Krogen ligger inom synhåll från Ströget vilket betyder att det är lätt att hitta dit. Dom försöker profilera sig med dansk husmanskost allt för att locka turister till en dansk krog. Entrén ligger halv trappa upp. Dörren går inte igen riktigt. Toaletten ligger inom synhåll från alla bord utan avskärmning. Inredningen är billig och sliten. Titta inte upp Speglarna på väggen är från Ikea osv. Maten är Ok men man förväntar sig att såsen ska vara bättre än någon mjölsås och . Pulver? Ölutbudet är litet. Priserna runt Ströget på mat är höga men detta är verkligen inte prisvärt. Ta en hamburgare på Max och skölj ned det med en öl på en krog i närheten,

2  Tack Christer68
Omdömet skrevs 4 januari 2017 från mobil enhet

Krogen har ett bra läge vid Nytorvet. Ett bra kök men en gräslig lokal. Att hoppa in och ta en öl och kanske en bit mat kan jag tänka mig rekomendera men toaletterna är riktigt dåliga. Jag kommer troligen inte att ta mig hit igen.

1  Tack Eskilsweden
Omdömet skrevs 11 januari 2016

Bra mar och servicen var bra. En räkcocktail på ett sätt jag gillar. Och en wienerschnitzel som var i topp. En god irish coffee satte punkt.

Tack stig156
Omdömet skrevs 17 juli 2015

Var ett sällskap på 8 personer som skulle ha en bit mat på eftermiddagen, frågade om de kunde fixa ett bord för oss alla och kyparen ordnade detta ganska omgående. Vi ville alla ha lite danska maträtter så vi beställde "hackebiff, spättfilé samt filé av kalv" till detta tog några öl och andra vin. Drycken kom in efter en liten stund, sedan fick vi vänta ca 10 minuter på maten men det var ok, för alla rätter serverades samtidigt för man vill ju äta tillsammans. Serveringen var toppen men maten var dock lite sämre, den var ganska smaklös och fisken var väldigt mycket panering. Prisnivån var inte i nivå med det som serverades.

Tack Mats P

Resenärer som tittade på City Kroen tittade också på

Besökt City Kroen? Berätta vad du tyckte!