“Glyptoteket ”

Panorama City Tour av Köpenhamn
Rankad som nr 11 av 418 saker att göra i Köpenhamn
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Var i tisdags på det fantastiska Glyptoteket i Köpenhamn. Tisdagar är gratis och det finns mycket att se. En riktig oas i denna underbara stad. Många fina statyer och andra historiska minnen, bl.a. fransk konst. Ett perfekt utflyktsmål! Ligger centralt nära tivoli. Får inte missas.

Tack Britt A

Omdömet skrevs 6 mars 2018

Fantastisk upplevelse att bara gå runt i byggnaden. Missa inte heller rummet där man går uppför trappan upp mot cafeet fast istället rakt fram istället för vänster till cafeet.

Tack EM A
Omdömet skrevs 3 mars 2018

Glyptoteket besöker vi flera gånger om året för att ta del av de specialutställningar som alltid är väldigt sevärda. Basutställningarna är på en gång klassist och modernt anordnade och precis lagom stora för att man ska bibehålla intresset vandringen igenom.

Maten som serveras med utsikt över den läckra vinterträdgården med sina tropiska växter, är elegant sammansatt, mycket fräsch, ekologisk och väldigt god. Servitören berättar ingående om anrättningen när man får den.
Gå dit en tisdag - då är det gratis entré!

Tack Karl-Bertil H
Omdömet skrevs 19 februari 2018 från mobil enhet

Vacker byggnad som då hade faraoutställning. Där fick vi bla se mumier och gamla utgrävningar från Egypten.
Väldigt intressant och värt sitt pris! Här kan man även få en fika om man är sugen.

Tack susannehasse
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Kan ett museum med statyer vara något?
Ja, faktiskt. Trivsam miljö och lugnt och nästan meditativt. Finns en hel del tavlor här också. Det är en helhetsupplevelse att besöka museet.
Lite virrigt att hitta i det, men det verkar nästan vara meningen.

Tack Dick Ö

Resenärer som tittade på Glyptoteket tittade också på

Köpenhamn, Zeeland
Köpenhamn, Zeeland

Besökt Glyptoteket? Berätta vad du tyckte!