“Trevlig miljö och god mat ”

Paludan's Book & Cafe
Rankad som nr 9 av 92 Smått och gott i Köpenhamn
Middagsalternativ: Frukost, Lunch, Middag, Sent på kvällen
Område: Indre By (Innerstaden)
Omdömet skrevs 11 maj 2018 från mobil enhet

Mycket trevlig miljö med många studenter som flitigt studerar.
Den goda och vegetariska lunchtallriken med getost, brie, hummus, pannkaka @ sylt, frukt mm och tillägg gott bröd, gör att man står sig bra resten av dagen. Toppat med en god Tuborg på fat och en dubbel espresso som avslutning, gör att man mår riktigt bra efteråt.

Datum för besöket: maj 2018
Tack 526max

Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Lokalen är i flera våningar indelat i små rum i ett antikvariat, vilket gör att det känns mysigt trots många gäster. Vi var fyra personer och vi beställde olika rätter: charktallrik, osttallrik, grekisk sallad och passionsfrukts-cheesecake. Alla var mycket nöjda med maten, inte en smula blev kvar. Rekommenderas om du har vägarna förbi.

Datum för besöket: mars 2018
Tack Kerkja
Omdömet skrevs 24 mars 2017

Mitt i universitetskvarteren ligger detta trevliga ställe. Vi blev positivt överraskade både av servicen och av maten, och här finns något för både köttätare och vegetarianer.

Datum för besöket: mars 2017
Tack Annika M
Omdömet skrevs 22 december 2016 från mobil enhet

Miljön känns studentmässig och okomplicerad. Väggarna fulla av både nya och gamla böcker. Och vill man hitta ett brädapel så finns det också. Menyn är enkel men omtänksam. Även vegetarianen kan hitta rätter. Själv åt jag en burgare med jättegod getostkräm och generösa tillbehör. Ölen lika god som billig. Är du i sällskap med ungdomar är detta ett passande brunch, kafé och middagsbesök.

Datum för besöket: december 2016
Tack Joachim H
Omdömet skrevs 23 oktober 2016 från mobil enhet

Detta café ligger i ett antikvariat vilket gör miljön extra spännande. Riktigt mysigt och lättsamt ställe med mycket att välja på och en prisvärd brunchtallrik om man jämför med många andra ställen i city. Brunchtallriken består av bland annat pannkakor, färsk frukt, smoothie, bacon och brieost och vi blev ordentligt mätta. Vi lyxade även till det med en flaska bubbel då en i sällskapet fyllde år, även den till ett bra pris!

Datum för besöket: augusti 2016
2  Tack Clementinie

Resenärer som tittade på Paludan's Book & Cafe tittade också på

Köpenhamn, Zeeland

Besökt Paludan's Book & Cafe? Berätta vad du tyckte!