“Så var vi här igen. Ett måste”
Omdöme om Kobenhavner Cafeen

Kobenhavner Cafeen
Rankad som nr 219 av 2 828 Restauranger i Köpenhamn
Kök: Danskt
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Indre By (Innerstaden)
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Så var vi här igen. Ett måste om man gillar typisk smörrebröds mat. Men visst det finns annan lagad mat som också är typisk dansk. Men hit ska man gå!

Datum för besöket: februari 2020
Tack RichHakansson

Omdömet skrevs 7 oktober 2019 från mobil enhet

Var här för många år sedan, innan renoveringen, och var glad att hitta den igen. Den har fått en rejäl ansiktslyftning men damen som serverade verkade tillhöra den gamla genuina danska gemytet. Underbart gott med en "förståndig" snaps till

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Roybar52
Omdömet skrevs 30 september 2019 från mobil enhet

Var här för andra gången men första efter deras totalrenovering. Blev glad när jag kunde konstatera att allt det danska genuina fanns kvar både ”i väggarna” och menyerna. Vi åt den stora plattan med massor av goda danska favoriter. Köket levererade och det var mycket gott. Lite minus för räkorna som var typ burkräkor. Bra och snabb service. Denna Köpenhamns äldsta restaurang kan verkligen rekommenderas

Datum för besöket: september 2019
Tack 319larsh
Omdömet skrevs 3 september 2019 från mobil enhet

En resturang som man inte vill missa om man är ute efter en typisk dansk måltid.
Deras Köpenhamn platta med diverse mat på som man gör bla sina egna smörrebröd av är ett måste på denna resturang !!!

Datum för besöket: september 2019
Tack RichHakansson
Omdömet skrevs 1 september 2018 från mobil enhet

Besökte Kobenhavner cafeen med några arbetskamrater. Vi var 7 st. och 4 beställde olika medan 3 delade på en slags platta som innehöll allt som krävs för flera goda smörrebröd. Det såg mycket gott och trevligt ut. Själv åt jag en traditionell kalvsnitzel som var mycket god. Snabb och bra service i en lokal som andades av dansk gemyt. Kan rekommenderad.

Datum för besöket: september 2018
Tack 319larsh

Resenärer som tittade på Kobenhavner Cafeen tittade också på

Besökt Kobenhavner Cafeen? Berätta vad du tyckte!