“Trevligt ställe - ojämn mat ”

Frk. Barners Kaelder
Rankad som nr 257 av 2 781 Restauranger i Köpenhamn
Kök: Europeiskt, Danskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Lunch, Bokningar
Område: Indre Vesterbro
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vi var 4 st och beställde 4 sildanleg och jag tycker kyparen borde ha talat om att det var för mycket om man dessutom beställt plankstek till huvudrätt. Lite för mycket sälj. Moset till planksteken var som lego bitar men köttet var riktigt bra. För övrigt ok men då vi valde att betala med mindre dricks, kändes tydligt missnöjet från kyparen då han inte förstod varför men om alla lämnar sitt mos Så bör man reagera, eller ?

Tack Kjell E

Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Vi var ett stort sällskap som åt förbokad middag, smörebröd med sillröra till förrätt. Den var god och bra tilltagen.
Däremot var varken huvudrätten , nån typ av stek med kokt potatis ingen höjdare. Efterrätt som mest smakade äppelmos var heller inte något som jag vill äta igen.
Relativt tråkig lokal och ofräscha toaletter drar ned betyget

Tack Mats S
Omdömet skrevs 22 januari 2018

Vi åt en färdig meny.
Servicen är under all kritik, slarvig och otrevlig.
Öl serveras i kannor, det finns bara vanligt kaffe.
Maten:
Förrätt smörebröd bröd med sillröra, helt ok, smakade enkelt men gott.
Varmrätt en överstekt kolsvart söndasgstek som var som tuggummi med massor av sener och fett, som från 80-talet med osklalad potatis serverades i skålkar och på stora fat, till det en sörja till "sås". Totalt oätbart smakade riktigt illa, faten stod från vårt sällskap på 35 personer stort sätt orörda.
Efterrätt en äppel/päron mos i stora skålar med sprutgrädde, också totalt oätbart.
Bland de sämsta måltiderna på en restaurang jag någonsin ätit.

Summering, oätbar mat med riktigt dålig service.

Tack Jonnie L
Omdömet skrevs 1 januari 2018

Åt lunch på detta stället.
Underbar miljö.
Enda misstaget var att vi inte fattade att dotterns "hönse sallad" inte var kycklingsallad utan kycklingbitar i någon stuvning med bröd till.
Min spätta på rågbröd med räkor var god, likaså hustruns räksmörgås.

Tack Gbracing
Omdömet skrevs 28 september 2017 från mobil enhet

Ikväll reste vi över från Malmö enbart bara för att äta eran rätt stekt fläsk med persilja sås,
Som vi bokat bord för ca 3 veckor sedan, beställt stekt fläsk med persilja sås som enbart serveras tisdagar,
Vi blev serverade tjocka skivor fläskstek som säkert hade blivet uppvärmda i en fritös ,
Hårt och torr var skivorna, kunde nästan inte skära igenom skivorna,
Denna rätt har ingenting med fläsk att göra, snarare fläskstek ,
Vi lämnade mer än hälften, vi påpekade detta till servitören, han sa att han hade jobbat här i 6 år och så serverades denna rätt, då de fått skivorna färdiga från slaktaren,
Det var stor besvikelse vi lämnade restaurangen,
Önskar svar från er,!!!
Hälsning Thinggaard

evathinggaard@hotmail.com

Skickat från min iPhone

Tack Eva T

Resenärer som tittade på Frk. Barners Kaelder tittade också på

Köpenhamn, Zeeland

Besökt Frk. Barners Kaelder? Berätta vad du tyckte!