“Vacker mat”

Restaurant 108
Område: Christianshavn
Område: Christianshavn
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Väldigt häftigt ställe med kul å vacker mat bra och trevlig personal en del rätter ganska smaklösa men väldigt snygga

Datum för besöket: juni 2017
Tack korvasteffe

Omdömet skrevs 18 juni 2017 från mobil enhet

De har på under sex månader fått en Guide Michelin-stjärna. Miljön är annorlunda jämfört med andra "finkrogar". Rustik inredning med massor av ny design. Lämna kostymen och långklänningen hemma, här passar casual clothing mycket bättre. Liten separat vinbar om man vill ta en lunch eller hänga i baren över ett glas en stund. Även en uteservering. Det finns några bord för drop-in gäster. Mycket spännande nytänk i matlagningen. Toppen-fräscha råvaror som till stor del hämtas lokalt. En annorlunda Michelin-krog som sticker ut med sin avslappnade stil och nytänk i köket. Trevlig personal.
Väl värd ett besök.

Datum för besöket: juni 2017
Tack LeifTyreso
Omdömet skrevs 25 maj 2017 från mobil enhet

Vi slank in av en slump i tisdags kväll, och fick bord direkt. Små goda rätter som var en smaksensation utan dess like. Michelinstjärnan är de väl värda!

Datum för besöket: maj 2017
Tack Kamilla L
Omdömet skrevs 17 maj 2017 från mobil enhet

Det absolut bästa på länge. Fantastisk bemötande redan i dörren, servering och beskrivning av mat och dryckesförslag därtill var utmärkt. Maten var vackert upplagd och vi var 5 personer som delade på tre olika rätter och blev ordentligt mätta. Kan varmt rekommendera denna restaurang och kommer absolut att gå hit igen!

Datum för besöket: maj 2017
Tack Carolaliedberg
Omdömet skrevs 16 april 2017

Lokalen är utomordentligt tråkig och spartansk. Den påminner mest om en lagerlokal i betong. Servicen är däremot bra och framstår som kunnig. Maten är inte mycket att skriva om. Vi åt en avsmakningsmeny och det enda som var bra var den första rätten som bestod av råa räkor. I övrigt ointressant och tom tråkig och fantasilös mat.

Datum för besöket: februari 2017
Tack Lars B