Omdömet skrevs 28 juli 2016 från mobil enhet

Mycket centralt hotell med en skön kontemporär och ung känsla i allt från inredning till personalens bemötande. Bra med parkering på hotellets innergård! Sköna sängar! Lite för liten dusch. Väldigt varmt på rummet utan AC. Frukosten var fräsch och god! Supergott kaffe!

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Anna D
Omdömet skrevs 15 juni 2016 från mobil enhet

Modernt och snyggt designat litet hotell mitt i stan vid en lugn liten gata. Ligger alldeles vid järnvägsstationen, men vårt rum låg åt andra sidan och vi stördes inte av några ljud. Hjälpsam och vänlig personal, helt ok frukost, enda nackdel var att badrummet saknade handdusch!

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
Tack Ing-Marie G
Ole D, Chef  på Hotel Oasia Aarhus, svarade på det här omdömetSvarade 13 juli 2016

Kære Ing-Marie,

Tak fordi i tog jer tid til at anmelde jeres ophold på Hotel Oasia.

Vi er rigtig glade for den feedback vi modtager. Vi bruger den til hele tiden, at holde os opdaterede og holde fokus på det, som er vigtigt for vore gæster.

Vi glæder os til at byde velkommen tilbage ved jeres næste besøg i Aarhus.

Med venlig hilsen
Hotel Oasia

Ole Damgaard
Hotelchef

Omdömet skrevs 19 maj 2016

Det här hotellet är helt nyrenoverat och de har verkligen försökt att göra det snyggt. Tyvärr känns det som att mer fokus lagts på utseende än kvalitet. Sängarna var fantastiskt bra och om det är viktigt viktigt för dig så är hotellet att rekommendera bara för sängarna. Hotellet känns lite intryckt på en bakgata men invändigt är det helt OK.

• Bodde här: mars 2016, reste i arbetet
Tack Swe_sthlm_75
Ole D, Chef  på Hotel Oasia Aarhus, svarade på det här omdömetSvarade 23 maj 2016

Kære gæst,

Tak fordi i tog jer tid til at anmelde jeres ophold på Hotel Oasia.

Vi glæder os til at byde velkommen tilbage ved jeres næste besøg i Aarhus.

Med venlig hilsen
Hotel Oasia

Ole Damgaard
Hotelchef

Omdömet skrevs 2 augusti 2015 från mobil enhet

Fint och trevligt hotell med smakligt inredda rum, litet men smart planerat. Serviceinriktad personal. Rummet mot gatan kan vara lite bullrigt men det finns ljudisolerade fönster. Tips kan vara att boka parkeringsplats i förväg då att hotellets parkeringar inte räcker till alla gäster.

Bodde här: augusti 2015
Tack assarsomtassar
Omdömet skrevs 27 juni 2015

När vi kom fram till hotellet och kom in i receptionen, blev vi oroliga för att hotellet skulle ha låg standard. Det första intrycket var alltså illa. Även trapporna och korridoren till rummet förbättrade inte heller intrycket. Men när vi kommit oss tillrätta i rummet kändes det väldigt bra. Allt var fräscht och sängarna väldigt bekväma. Vårt rum i söderläge hade luftkonditionering ifall behov hade funnits.
Från rummet hördes tyvärr väldigt väl ljud ifrån korridor samt gata/järnväg. Detta var dock inget större problem eftersom gatan är en lugn lokalgata utan genomfartstrafik. Ljudet från järnvägen var inte heller så störande, eftersom tågen körde så sakta p.g.a. att järnvägsstationens perronger låg alldeles intill.
Frukosten var väldigt bra och allt var fint upplagt. Personalen skötte allt exemplariskt.
Hotellet ligger centralt till i staden. Det finns restauranger och sådant intill, även om det finns en annan central del av Århus, där det också finns sånt. Enkla cyklar finns att låna av staden några hundra meter från hotellet.
För att knyta ihop säcken ska jag säga att när man vant sig vid hotellreceptionen är den också helt ok. Det var bara det första intrycket av lobbyn som inte var bra.
Det finns ett antal parkeringsplatser på gatan utanför hotellet. Under vissa tider på dygnet är dessa avgiftsbelagda. Annars finns ett antal platser på innergården att hyra.

Tips för att välja rum: Rummen i söderläge, ut mot gatan, har luftkonditionering. Extremt ljudkänsliga bör nog be om att få rum in mot gården.
  • Bodde här: juni 2015, reste som ett par
Tack hajamaja