“Kraftiga krafter i naturen”

Sand Church (Den Tilsandede Kirke)
Omdömet skrevs oktober 4 2017

Man känner den saknad som bygdens folk en gång kände när deras kyrka långsamt begravdes av flygsanden.

Tack Bengt B

Omdömet skrevs augusti 3 2017

Lite överreklamerat men trots allt värt ett besök om man är på Skagen. Det faktum att bara kyrktornet står kvar och att resten revs gör att namnet känns lite som falsk marknadsföring. Men visst ser det spektakulärt ut med ett kyrktorn bland sanddynerna.

Tack Stefan A
Omdömet skrevs juli 9 2017 från mobil enhet

Låter häftigt men kändes som en besvikelse iallafall med mina förväntningar.
Vill du se sand åk till Råbjerg mile istället.

Tack Peter C
Omdömet skrevs juni 17 2017 från mobil enhet

Som en liten promenad om du ändå är där, så är det ok. Men inte mer. Danmark har så många vackra sandstränder som du kan besöka. Välj inte detta bara för att få se en igensandad kyrka. Välj en av landets alla fantastiska stränder.

Tack 3ina
Omdömet skrevs juni 11 2017

Ett ensamt alldagligt vitkalkat kyrktorn bland dynerna - ingen direkt sevärdhet och möjligen värt utsikt från tornet om man orkar krångla sig upp. Överreklamerat i broschyrerna. Glassen var dock god i kiosken en bit därifrån.

Tack NV26SGS

Resenärer som tittade på Sand Church (Den Tilsandede Kirke) tittade också på

Skagen, North Jutland

Besökt Sand Church (Den Tilsandede Kirke)? Berätta vad du tyckte!