Höjdpunkter från omdömen
Fin strand med smågrus

Härlig strand med djup smågrus, som var lite besvärlig att gå i. Solsängar fanns att hyra för 7 ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
AnnaAnna216
Göteborg, Sverige
Fin strand

Besökte Lichnos beach under v 34. Vi promenerade från Parga vilket tog ca 45 min men det går även ... läs mer

Omdömet skrevs 24 augusti 2020
ulrikasamuelsson
Göteborg, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 742 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Parga
från 45,88 US$
från 40,81 US$
från 62,78 US$
från 648,82 US$
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Mysig strand i närheten av Parga. Stranden är inbäddad mellan olivträden. Lättaste sättet att ta sig till Lichnos är att ta båt från Parga, annars kan man även gå genom olivlundarna. Stranden är grovkornig och blir fort djup. Det finns tre restauranger på stranden, den som ligger i den bortre änden av stranden är mycket bra och har bra och effektiv personal.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack 730mariettev
Omdömet skrevs 5 juni 2017

Vi prommenerade från Parga till denna lilla strand. Stigen gick upp för berget in bland olivträden och var lite brant men helt ok. Väl uppe så gick stigen lika brant ned till stranden. Billiga stolar att hyra och en helt ok taverna fanns på plats. Vi åkte taxibåten tillbaka för 5euro. En helt ok liten utflykt med 7km vandring enkel väg.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack thomasmD3591KX
Omdömet skrevs 31 maj 2017 från mobil enhet

Fin strand med underbart vatten, vi tog badbåt dit. Inte särskilt barnvänligt då det blir snabbt djupt men klart turkost vatten. Solstolar med parasoll 6€.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Malique2013
Omdömet skrevs 21 januari 2017 från mobil enhet

Vi besökte nästan alla stränder i Parga, Lichnos var favoriten.

Bra läge, man kan verkligen slappna av och njuta av sin semester :)

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack christinalT7607HI
Omdömet skrevs 13 oktober 2016

Lichnos beach är en strand som vi besökt alla fem gånger vi varit i Parga. Strandlivet har utvecklats i takt med att större och lyxigare hotell byggts. Det händer mer idag än för några år sedan, men jag är osäker på om det är positivt... Dock är det en fantastisk promenad dit om man väljer att vandra genom olivlundarna och detta gör att jag kommer att besöka Lichnos igen. Perfekt att gå dit och att ta badbåten tillbaka till Parga när man känner sig nöjd!

Datum för upplevelsen: juni 2016
1  Tack Sylvan65